کد خبر:25646
پ

وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در چارچوب توسعه تولید گفت: براساس پیگیری ستاد تسهیل، در شهرک‌های صنعتی با فعال‌سازی یکهزار و ۴۲۰ واحد تولیدی راکد، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر ایجاد شد.

به‌گزارش روزانه نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» در یکصد و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به فعالیت‌ها و اقدام های موثر انجام شده در ستاد، گفت: کارنامه عملکرد ستاد رضایت بخش بوده و بویژه فعالیت‌هایی که در سطح استان‌ها انجام شده، قابل تقدیر است.

وزیر صنعت معدن و تجارت، جایگاه و مسوولیت ستاد را در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم‌هاست، بسیار حساس توصیف کرد و افزود: حکومت در این شرایط، تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در چارچوب حمایت و پشتیبانی از تولید، وظیفه خود دانست و اکنون کشور شاهد رشد قابل ملاحظه تولید در ۲۹ رشته صنعتی است.

وی ضمن یادآوری بازدیدهای میدانی در سطح ملی، موضوع  رشد تولید در بخش‌های مختلف را خاطرنشان کرد و گفت: واحدهای تولیدی کشور در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، قطعه سازی خودرو، مواد شوینده و بهداشتی، کاشی وسرامیک، مواد غذایی، فلزات، نساجی و پوشاک در چند شیفت فعالیت می کنند که نشانه رونق تولید درکشور است.

رزم‌حسینی، اقدام های ستاد تسهیل، پشتیبانی دولت و کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها را موجب ایجاد دلگرمی در بخش تولید و همچنین برگشت پویایی و تحرک در واحدهای تولیدی دانست.

وزیر صنعت برگشت یکهزار و ۴۲۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی را نتیجه پیگیری‌های ستاد تسهیل دانست و تصریح کرد: برگشت این واحدها به چرخه تولید، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر ایجاد شد و این دستاورد نتیجه پیگیری‌های ستاد تسهیل در سطح ملی و استانی است.

وی اضافه کرد: امروز در ستاد تسهیل، موضوع تقویت و توسعه تولید در چارچوب قوانین در کنار حفظ حقوق عمومی در حال پیگیری است  و در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز همکاری خوبی با ستاد دارد.

رزم‌حسینی در ادامه به حمایت دستگاه در حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: یکی از اقدام های دستگاه قضا، در این زمینه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به بهانه ارتکاب تخلف توسط مدیران آن واحدهاست به این معنا که چنانچه مدیر واحد تولیدی مرتکب انجام تخلفی شود، بدون تعطیل شدن واحد تولیدی، روند رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

وی سیاست‌های صادراتی وزارت صنعت را در حوزه تولید موثر اعلام کرد و افزود: سامانه تجارت و موضوع واردات در مقابل صادرات یکی از اقدام های خوب این وزارتخانه است که موجب ثبت سفارش هشت میلیارد یورویی و رفع تعهد ارزی بسیاری از واردکنندگان شد که در حوزه تولید نیز آثار مثبتی داشت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید