کد خبر:25667
پ

 وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه مدرسه اول و مدرسه خانه دوم دانش آموزان است؛ بنابراین باید آرامش بخش، جذاب، دوست داشتنی، شوق انگیز و تسهیل کننده یادگیری باشد.

به گزارش روزانه نیوز محسن حاجی میرزایی با انتشار تصویری از یک کلاس درس در صفحه توییتر خود نوشت: دیروز در رشت دبستان «حسن حجتی» را افتتاح کردیم. مدرسه ای با نگاهی متفاوت و خلاقانه به معماری و تلاشی برای جذاب و دوست داشتنی کردن فضای آن برای دانش آموزان.

وی افزود: خانه مدرسه اول و مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و باید آرامش بخش، دوست داشتنی، شوق انگیز و تسهیل کننده یادگیری باشد. استفاده از جذابیت‌های بصری، رنگ، نور، طراحی کلاس‌ها، راهرو، حیاط مدرسه و کتابخانه برای استفاده عمومی و دانش آموزان و تجهیز به فناوری ‌از ویژگی های این مدرسه است.

پیش از ظهر دیروز پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ طی آئینی دبستان ۱۲ کلاسه «حسن حجتی» در منطقه چمارسرای رشت، با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ارسلان زارع استاندار گیلان و برخی دیگر از مسئولین استانی به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه از مدارس قدیمی شهر رشت محسوب می‌شود که بنای قبلی به دلیل قدمت بالا، در طرح تخریب و بازسازی قرار گرفت و با معماری زیبا بازسازی شد.

مدرسه «حسن حجتی» با ۱۲ کلاس درس و زیربنای آموزشی بالغ‌ بر ۲ هزار و ۲۷۰ مترمربع همراه با امکاناتی همچون کتابخانه محله محور، اتاق بهداشت و پرورشی، کارگاه، آزمایشگاه و نمازخانه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان با هزینه ای بالغ‌ بر ۷۵ میلیارد ریال احداث و تقدیم دانش آموزان این خطه از کیان  ایران اسلامی شد.

همچنین همزمان با افتتاح دبستان «حسن حجتی» و در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال توسط وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در حیاط مدرسه غرس شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید