کد خبر:26157
پ

مدیرعامل ایران خودرو گفت: سال گذشته ۳۷۲ هزار خودرو در گروه ایران خودرو تولید شد و امسال میزان تولید از عدد ۵۰۰ هزار خودرو گذشته است.

به گزارش روزانه نیوز فرشاد مقیمی با تاکید بر اینکه امسال بر اساس شعار سال جهش تولید پیش رفته ایم، گفت: امسال سال جهش تولید بود و سعی کردیم متناسب با این هدف پیش برویم و خوشبختانه شاهد این هستیم که عرضه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه با مطابق با وعده‌های که داده ایم پیش رفته ایم، تشریح کرد: روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنیم و می‌توان گفت که این هفته از مرز تولید نیم میلیون دستگاه خودرو عبور خواهیم کرد. در سال آینده برنامه تولید و فروش را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که هیچ تعهد معوقی ایجاد نشود و خودرو‌ها به موقع تحویل مشتریان داده شود.

مقیمی گفت:سال گذشته ۳۷۲ هزار خودرو در گروه ایران خودرو تولید شد که امسال میزان تولید از عدد ۵۰۰ هزار خودرو گذشته است، یعنی ۱۳۰ هزار خودرو بیشتر از سال گذشته تولید شده است، علاوه بر این امسال از نمونه خودرو‌های متفاوتی رونمایی کرده ایم و به دنبال ارتقا محصولات هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص میزان عرضه خودرو به خودروسازان، گفت: اکنون تعهدی در ایران خودرو نداریم و خودرو‌ها به روز تحویل مشتریان داده می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تارا جدیدترین محصول ایران خودرو، نماد خودکفایی در صنعت خودروسازی کشور را از آن خود کرده است، گفت: به دنبال داخلی سازی ۱۰۰ در صدی در داخل کشور هستیم و حتی در صورت باز شدن مرز‌های کشور، قطعات را از سازندگان داخلی تامین می‌کنیم و از سیاست منع واردات برای قطعاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد هرگز عدول نخواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص صادرات خودرو‌های داخلی گفت: به دنبال توسعه محصولاتمان هستیم، بدون شک نظام تعرفه‌ای در مسیر توسعه صادرات بسیار تأثیرگذار است و نمی‌توان از نقش تعیین تعرفه‌ها در جهت توسعه صادرات غافل شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید