کد خبر:26336
پ

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان‌های موفق در مقابله با جرایم و حراست از پیشینه تاریخی کشور است گفت: با تلاش همکارانم در این یگان ۴۹۰ سایت و صفحه اینترنتی متخلف شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش روزانه نیوز سردار مهدی معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی اظهار داشت: میراث فرهنگی از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور و بیانگر هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است لذا حفاظت از آن وظیفه ای همگانی است.

وی در تشریح عملکرد یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا گفت: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۳۸۶ دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز و افرادی که اقدام به تبلیغ این دستگاه در فضای مجازی می کردند کشف و ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از مجرمان این عرصه دستگیر و با تشکیل هزار و ۱۶۰ پرونده، متخلفان تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش۱۷ درصدی کشف اشیاء تاریخی خبر داد و تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۶۶۹ قلم شیء تاریخی کشف و ضبط شده است که از این تعداد  ۱۲ هزار و ۱۰۳ قلم اصل و مربوط به دوره های تاریخی مختلف است.

سردار معصوم بیگی رصد مستمر فضای مجازی برای فیلترینگ و برخورد با سایت‌های غیرمجاز را از دیگر اقدامات ارزشمند یگان  حفاظت وزارت میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: با لینک شدن این یگان به سامانه برخط فضای مجازی دادستانی کل کشور این امکان فراهم شده است که بدون نیاز به پلیس فتا و در اسرع وقت با سایت‌های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش اموال تاریخی، تبلیغ دستگاه های فلزیاب، دفینه ­یابی، تشویق و ترغیب مردم به حفاری­ های غیر مجاز می کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان های موفق پلیس پیشگیری ناجا در مقابله با جرایم و موفق در حراست از پیشینه تاریخی کشور است افزود: با تلاش همکارانم در این یگان ۴۹۰ صفحه اینترنتی و سایت متخلف شناسایی، مسدود و فیلتر شده است.

سردار معصوم بیگی تعداد پیام‌های واصله از طرف دوستداران میراث فرهنگی را بیش از ۲۴ هزار خبر عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش ۲۵ درصدی همکاری مردم که از نظر ما میراث‌بان افتخاری برای کشور محسوب می شوند نشانگر اهمیت حفظ میراث گذشتگان و همیت همگانی برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی است که امیدواریم این همکاری با خادمان خود در پلیس پیشگیری همچنان تداوم داشته باشد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید