کد خبر:26422
پ

در جلسه روز سه شنبه مجلس سنا، قطعنامه ای با اجماع سناتورهای برزیلی به تصویب رسید، که از تشکیل گروه دوستی پارلمانی در این مجلس با هدف توسعه روابط دو کشور خبر می دهد.

به گزارش روزانه نیوز در این قطعنامه که برای اولین بار در سنای برزیل مطرح می شود، با اشاره به تاریخ یکصد و هجده ساله روابط برزیل و ایران و نشان دادن اهمیت این روابط بویژه مناسبات تجاری برای دو کشور، بر نقش کنگره برزیل در ارتقاء روابط دوجانبه تاکید شده است.

پیش تر، گروه دوستی برزیل و ایران در مجلس نمایندگان هم تشکیل شده بود و بدین ترتیب دو گروه قوی پارلمانی در دو مجلس برای پیگیری روابط با ایران فعال می شوند.

حسین قریبی سفیر جمهور اسلامی ایران در برزیل در تماس با سناتورهای حامی این قطعنامه بویژه حامی اصلی آن سناتور فاوارو، ضمن قدردانی از این اقدام شایسته و اشاره به جایگاه مجالس دو کشور در بازتاب اراده دو ملت، ایجاد پیوندهای بلندمدت دو طرف را از اهداف سفارت و دوستان ایران در برزیل دانست و اظهار داشت: گسترش و پایدار ساختن روابط دوجانبه و برطرف ساختن موانع احتمالی برای تحکیم و ارتقاء روابط در همه ابعاد آن در دوره پساکرونا از مهمترین کارویژه های گروه دوستی پارلمانی دو کشور است.

روابط تجاری ایران و برزیل سالانه بالغ بر میلیاردها دلار می شود و ایران یکی از مهمترین شرکای اقتصادی برزیل در منطقه است. تجار ایرانی نیز در سال های اخیر فعالیت های خود را در این مهمترین کشور آمریکای جنوبی و یکی از اقتصادهای بزرگ نوظهور جهان گسترش داده اند./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید