کد خبر:26615
پ

 والیبال ایران در آخرین سال قرن رویدادهای بین‌المللی زیادی در پیش دارد که مهم‌ترین آنها المپیک توکیو است با آرمانی بزرگ.

به گزارش روزانه نیوز همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از رویدادهای ورزشی جهان را در یک سال گذشته لغو کرد یا به تعویق انداخت. المپیک توکیو مهم‌ترین رویدادی بود که یک سال به تعویق افتاد تا در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شود.

فدراسیون والیبال ایران چند ماه قبل از اهداف جدید خود رونمایی و رسیدن به جمع چهار تیم برتر المپیک توکیو را به عنوان آرمان خود در سال پیش رو عنوان کرد. هدفی بسیار سخت که یکی از بزرگ‌ترین مربیان جهان برای رسیدن به همین رویا استخدام شده است.

غول بزرگ روی نیمکت تیم ملی والیبال

وقتی تعویق المپیک قطعی شد، فدراسیون والیبال به همکاری خود با «ایگور کولاکوویچ» خاتمه داد تا در فرصت زیادی که در پیش دارد، گزینه‌ای بهتر را برای نیمکت تیم ملی انتخاب کند. در آن زمان همه تصور می‌کردند که یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی در المپیک را برعهده می‌گیرد اما «محمدرضا داورزنی» شرایط را به گونه دلخواه خود پیش برد و در نهایت هم به یک نام بزرگ رسید.

«ولادیمیر آلکنو» نخستین سرمربی تاریخ تیم ملی والیبال ایران است که مدال طلای المپیک را به عنوان مربی در کارنامه داد. او با تجربه سه بار حضور در المپیک و کسب یک طلا، یک برنز و یک مقام چهارمی، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مربیان حال حاضر دنیای والیبال به حساب می‌آید. حضور او در تیم ملی ایران، دست کم از نظر روانی تاثیر ویژه‌ای در عملکرد تیم ملی خواهد گذاشت.

«پیمان اکبری»، «سعید رضایی»، «محمدرضا تندروان» و «رحمان محمدی‌راد» چهار عضو ایرانی کادر فنی تیم ملی خواهند بود. «توماس توتولو» دستیار ایتالیایی چندین ساله آلکنو، این بار نیز او را در تیم ملی ایران همراهی خواهد کرد.

لیگ ملت‌ها به میزبانی ایتالیا

لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ از جمله مسابقاتی بود که به خاطر کرونا به طور کامل لغو شد. مسابقات سال ۲۰۲۱ هم قرار است به صورت متمرکز برگزار شود. فدراسیون بین‌المللی والیبال میزبانی این رقابت‌ها را به ایتالیا سپرد.

لیگ ملت‌ها نخستین حضور آلکنو در تیم ملی ایران و فرصت مناسبی برای ارزیابی او از شرایط بازیکنان در آستانه بازی‌های المپیک است. این مسابقات مثل همیشه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود اما این بار به جای ۶ تیم، ۴ تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد. لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان از ۷ خرداد تا ۳ تیر برگزار می‌شود. مسابقات نیمه‌نهایی و فینال هم در روزهای پنجم و ششم تیر برگزار خواهد شد.

میزبانی جهانی برای والیبال ایران

تابستان ۱۴۰۰ قرار است یک رویداد جهانی در ایران برگزار شود. مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان در بخش مردان در روزهای دوم تا یازدهم شهریور برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ مسابقات قاره‌ای در رده‌های نوجوانان و جوانان به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نشد و به همین دلیل بر اساس جایگاه در رده‌بندی بین‌المللی، تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی انتخاب شدند. ایران به همین شیوه سهمیه آسیا در هر ۲ رده سنی زیر ۱۹ و ۲۱ سال جهان را به دست آورد.

مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان هم از ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود و والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

هدایت تیم نوجوانان ایران بر عهده «مسعود آرمات» و تیم جوانان به عهده «بهروز عطایی» است.

قهرمانی آسیا بدون برنامه مشخص

اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، مسابقات قهرمانی زنان آسیا از ۷ تا ۱۴ شهریور به میزبانی چین و مسابقات قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

هنوز مشخص نیست والیبال ایران با چه برنامه و ترکیبی در این ۲ رویداد شرکت می‌کند. سرمربی تیم ملی زنان مشخص نیست و مسوولین فدراسیون وعده حضور یک مربی خارجی را داده‌اند.

در بخش مردان هم معلوم نیست ایران با چه ترکیبی و از آن مهم‌تر با کدام سرمربی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر می‌شود. این رقابت‌ها پس از المپیک و پیش از مسابقات جوانان جهان برگزار می‌شود. بنابراین نه استفاده از بازیکنان اصلی تیم ملی در این رقابت‌ها منطقی است و نه حضور تیم جوانان ایران./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید