کد خبر:35971
پ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار روزانه نیوز، مسعود ویژه با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۲ بخش برای بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دراین دوره از چشنواره پذیرای ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی بودیم که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این مرحله نهایی جشنواره راه یافتند. 

وی با اشاره به اینکه نوبت صبح سالن های نمایش در اختیار آموزش و پرورش است، اظهار داشت: در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی و محوطه مقابل پردیس سینمایی مهر قدس در پیاده راه بوعلی سینا نیز نمایش‌های خیابانی برای علاقه‌مندان به تئاتر اجرا می شود. 

ویژه با اشاره به اینکه 10 سالن نمایش در شهر همدان و ۹ سالن نیز در دیگر شهرستان‌های استان برای اجرای نمایش‌های صحنه ای این جشنواره آماده و در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، پیش بینی می کنی ۱۰۰ هزار نفر از نمایش های این دوره از جشنواره دیدن کنند و بلیت تماشای نمایش های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، از هفته آینده و از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com  و با قیمت ۱۰ هزار تومان(هر قطعه) عرضه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر نمایش های راه یافته به این رویداد رقابت می کنند.

ویژه گفت: پخش همزمان نمایش‌ها در شبکه اینترنتی تلوبیون از دیگر ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است که در کنار آن برنامه های گفت و گو محور با محوریت جشنواره در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی تدارک دیده شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، توجه به هنرمندان بومی استان و حضور پررنگ شخصیت‌های برجسته تئاتر و تمرکز زدایی از پایتخت را از دیگر ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برشمرد. 

وی با اشاره به اینکه سویه‌های مختلف کرونا موجب تاخیر چندباره در برگزاری این دوره جشنواره شد، تصریح کرد: «تئاتر، پرواز پروانه های خیال» شعار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است که تقویت خلاقیت و ایده های خلاقانه در کودکان را هدفگذاری کرده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سه گروه از همدان در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: ایجاد شور و نشاط با مشارکت گروه‌های مردمی در شهر از مهم‌ترین اهداف برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

ویژه افزود: همزمان با این جشنواره کارگاه‌های تخصصی با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار می شود که به ارتقای سطح کیفی هنری استان کمک می کند و  حدود ۴۰۰ هنرمند، تیم اجرایی و دست‌اندرکار از سراسر کشور و کشورهای مختلف در این جشنواره حضور دارند.

لازم به ذکر است: آیین گشایش این جشنواره ۳۱ خردادماه با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید