کد خبر:41858
پ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 74 درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ها شدند.

به گزارش روزانه نیوز ،وهب مختاران ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: 51 هزار و 193 نفر مهارت جو از ابتدای سالجاری تا کنون با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

وی هدف و اولویت اصلی مهارت‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد فرصت‌های شغلی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده 31 هزار و 960نفر مرد و 19 هزار و 233 نفر زن بودند.

مختاران با اشاره به اینکه افراد پس از حضور در دوره های مهارتی بخش دولتی و خصوصی برای دریافت گواهینامه از سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید در آزمون ها شرکت کنند ادامه داد: این آزمون ها شامل آزمون هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم نامه، ادواری و آنلاین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، افراد شرکت کننده در آزمون آنلاین را 19 هزار و 170 نفر ذکر کرد و از مشارکت هزار و 561 نفر در آزمون های تفاهم نامه خبر داد.

مختاران ادامه داد: در آزمون های هماهنگ نیز 15 هزار و 319 نفر شرکت کردند و 9 هزار و 262 نیز در رشته صنعت ساختمان مورد سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه 5هزار 881 نفر در آزمون های ادواری ارزیابی شدند، اظهار داشت: کارآموزان در رشته های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق ، اتومکانیک و .. مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید