کد خبر:12186
پ

اتفاق‌های اخیر در حول و حوش تیم فوتبال پرسپولیس نشان می دهد عده ای در خارج از باشگاه به دنبال رسیدن به اهدافی جز کمک به تیم و باشگاه هستند.

به گزارش روزانه نیوز، واکاوی اینکه چرا باید وضعیت تیمی مثل پرسپولیس که فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شده به جایی برسد که برخی از هوادارانش برای اعتراض مقابل مجلس شورای اسلامی و باشگاه حاضر شوند خیلی کار سخت و پیچیده ای نیست.

تیم پرسپولیس از همان روزهای اول نقل و انتقالاتی اش دچار یکسری حواشی عجیب و غریب از جمله درخواست های نامتعارف مدیربرنامه های گل محمدی از برخی بازیکنان شد تا امروز که به نظر می رسد آن حواشی نقل و انتقالات به خوبی مدیریت نشده و حاصل آن اتفاقاتی که این روزها شاهدش هستیم. وگرنه چه دلیلی دارد تیمی که به فینال آسیا رسیده به یکباره دچار گرداب حواشی شود؟

حاشیه هایی که این روزها گریبان سرخپوشان را گرفته خودساخته است و بررسی رفتارهای مجموعه مدیریتی و فنی تیم نشان از ماجراهایی دارد که دو طرف نمی خواهند از مواضع خود کوتاه بیایند اما اینکه مواضع کدام طرف محق تر است مساله ای است که این روزها به شدت در لابه لای اخبار حاشیه ای گم شده است.

* دغدغه یحیی افزایش درآمد است؟

یحیی گل محمدی از مدت ها قبل با باشگاه پرسپولیس وارد این چالش است که میزان قراردادش باید افزایش پیدا کند. اینکه بین طرفین به هنگام عقد قرارداد چه گذشته یک موضوع مجهول است. یحیی گل محمدی زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد در یک فرایند جنجالی از شهرخودرو به پرسپولیس آمد.

باشگاه پرسپولیس هنوز هم به تعهداتش در قبال این باشگاه مشهدی بابت پرداخت رضایتنامه سرمربی اش پایبند نبوده است. از سویی زمانی که انصاری فرد گل محمدی را به پرسپولیس آورد با وی قرارداد دو ساله امضا کرد. اینکه در این قرارداد تعهدات مالی به چه صورت بوده که اکنون یحیی به دنبال افزایش آن است نامشخص است.

ظاهرا در پی قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین موفقیت این تیم در آسیا سرمربی این تیم از باشگاه درخواست افزایش دوبرابری قراردادش را دارد. موضوعی که هنوز یحیی گل محمدی به صراحت از آن صحبت نکرده و البته از آن سو هم معلوم نیست چرا باشگاه پرسپولیس تکلیف این خواسته را روشن نمی کند.

از یک سو شنیده ها از این حکایت دارد که مدیران باشگاه در چند نوبت از یحیی گل محمدی خواسته اند در باشگاه حاضر شود تا هم تکلیف برخی از بازیکنان مثل محسن ربیع‌خواه، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده و … مشخص شود با این حال از یک طرف هم گفته می شود چنین دعوتی از یحیی نشده است و دو طرف هم به صراحت در این باره اظهار نظر نمی کنند تا تکلیف هوادار مشخص شود آیا اختلافی بین کادرفنی و مدیریت باشگاه وجود دارد یا خیر؟

یحیی گل محمدی با ادامه حضور نفراتی مثل محمد انصاری و محسن ربیع خواه در تیمش مخالفت کرده و حتی در نامه ای به باشگاه این موضوع را اعلام کرده اما نکته عجیب این است که با این وجود رسول پناه و مدیران باشگاه تاکنون حاضر نشده اند مجوز جدایی بازیکنان دارای قرارداد با پرسپولیس را صادر کنند.

این موضوع و رفت آمد متوالی بازیکنانی مثل ربیع خواه و انصاری سبب عصبانیت و بلاتکلیفی آنها شده و حتی ربیع خواه به صراحت اعلام کرده شاید با جنجال سازی مجازی اش راحت تر می توانست نظر سرپرست باشگاه پرسپولیس را برای صدور رضایت نامه را جلب کند‌.

* شجاع خلیل زاده و برخی بازیکنان چرا ناراحت هستند؟

شجاع خلیل زاده از جمله بازیکنانی بوده که در این سالها بدون ایجاد دغدغه برای باشگاه قرارداد خود را تمدید کرده است اما امسال چه شده که به یکباره چنین بازیکنی که اتفاقا در لیگ قهرمانان آسیا یکی از مهره های تاثیرگذار پرسپولیس بوده این چنین عصیانگر رفتار می کند؟

شجاع خلیل زاده مدعی است که از یک تیم قطری پیشنهاد خوب دارد و چون پرسپولیس با خواسته او برای افزایش مبلغ قراردادش موافقت نمی کند و باشگاه صداقت در گفتارش ندارد و دعوتی از او نشده تا مشکلش حل شود می خواهد برود. او با پست های جنجالی و برخوردهای عجیب این چند روزه اش به شدت هواداران تیم را مقابل باشگاه قرار داده است. اینکه بازیکنی خود را محق افزایش قرارداد می داند بحث جدیدی در فوتبال ایران نیست. شاید شجاع خلیل زاده از این بابت حق داشته باشد که خواهان مبلغ بیشتری برای قراردادش باشد اما مسئله این است اگر او قراردادی را با باشگاه امضا کرده اما حالا خواسته دیگری دارد کجا اصول حرفه ای آن را تایید می کند؟ او قرارداد دوساله ای با باشگاه داشته و این بند را در قراردادش داشته اگر پیشنهاد خارجی داشت با پرداخت 400 هزار دلار به پرسپولیس لژیونر شود با این حال این مدافع سختکوش در روزهایی که پرسپولیس با انواع مشکلات روبرو بوده، قبل از عزیمت تیم ملی به ازبکستان قراردادش را به دلیل عدم پرداخت آپشن های قراردادش فسخ می کند. این دقیقا همان کاری است که مهدی ترابی با پرسپولیس کرد. درحالی که این بازیکنان در همان زمان که با پرسپولیس قرارداد داشتند و برای جدایی و لژیونر شدن مبلغی را به باشگاه می دادند برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد پیش از موعد قراردادهای خود را فسخ یک طرفه کرده اند.

البته بماند که این از ضعف قراردادهای مدیران پرسپولیس با بازیکنان است که چنین فرصت هایی را به بازیکنان خود داده اند تا با کوچکترین ناراحتی و عدم پرداخت به موقع پول بتوانند باشگاه را آچمز کنند.

به جز شجاع خلیل زاده برخی از بازیکنان تیم هم در اقدامی عجیب به خاطر پرداخت نشدن آپشن های فصل گذشته خود دو روز اول شروع تمرینات غیبت کردند. این درحالیست که بازیکنان پرسپولیس آپشن های قراردادهای دو فصل گذشته خود را به تازگی گرفته بودند و اینکه چطور بابت آپشن های فصل گذشته این چنین بی طاقت شده اند امری عجیب است. البت سید جلال حسینی کاپیتان اول سرخپوشان بعد از حضور در باشگاه منکر این موضوع شد و دلیل عدم حضور در تمرینات را خستگی برخی از این بازیکنان اعلام کرد. موضوعی که خیلی قانع کننده نبود. چرا که همان روز اول شروع تمرینات صحبت های یحیی گل محمدی گواه این موضوع بود که این بازیکنان به خاطر ناراحتی از باشگاه در تمرینات شرکت نکرده اند.

موارد مختلف رفتاری در این تیم نشان می دهد که گویا بابت واکنش ها اتحادی هم بین افراد وجود ندارد و همین رفتارها و مصاحبه های متناقض بیشتر فضا را برای سواستفاده کنندگان باز کرده است.

شجاع خلیل زاده که گفته می شود بازیکن محبوب یحیی گل محمدی هم هست، می توانست در یک فضای بهتری یا ماندگاری اش در پرسپولیس را مسجل کند یا جدایی اش را قطعی کند اما عملکرد رفتاری او و برخی دیگر از بازیکنان تیم فقط باعث شده این وسط عده ای در فضای مجازی آتش بیار معرکه شوند و آتش اختلافات در تیم را بیشتر کنند.

اینکه بابت هر ماجرایی به تازگی برخی از پیشکسوتان تیم با پستها و استوری های خود این بازیکنان را مقابل باشگاه قرار می دهند نمی تواند نشانه های خوبی باشد. برخی از افراد به دنبال چه هستند؟ آنچه مشخص است بین برخی از بازیکنان، اعضای کادرفنی و مدیریت باشگاه یکسری اختلاف نظر وجود دارد آیا ایجاد تنش بیشتر بین این نفرات کمکی به تیم پرسپولیس می کند که عده ای در فضای مجازی به دنبال تحریک بازیکنان و باشگاه هستند؟

ایجاد اختلاف بین اعضای تیم چه سودی برای این عده دارد که نوشته ها و تحرکات آنها بیشتر بوی سهم خواهی می دهد و به نظر با این دست و پا زدن ها به دنبال نفوذ بیشتر داخل باشگاه و تیم هستند. نگاهی به عقبه این افراد و فعالیت های کنونی آنها نشان دهنده خیلی مسائل است.

در اینکه مدیریت باشگاه پرسپولیس دچار ضعف های عمده در رفتار، گفتار و تصمیم گیری هایش است هیچ شک و تردیدی نیست. سرپرستی که حتی نمی تواند بخش نامه خود را عملی کند قطعا جای انتقاد دارد. مدیری که نمی تواند جلوی فعالیت مجازی معاونانش و مصاحبه های گاه و بیگاه آن ها را بگیرد قطعا وقتی با خواسته های نه چندان معقول بازیکنانش روبرو می شود نمی تواند این موضوعات را به درستی مدیریت کند. اصلا همین نقدهای وارد به مجموعه مدیریتی باشگاه باعث شده تا برخی داخل تیم از این شرایط سواستفاده کنند و باشگاه را تحت فشار قرار دهند.

این بساط اعتراض های گاه و بیگاه هواداران مقابل باشگاه و یا هر مکان دیگری مشخصا خودجوش نیست و عده ای با فعالیت در فضای مجازی از احساسات هواداران علیه باشگاه استفاده می کنند و مدیران پرسپولیس که این روزها با چالش پول برانکو روبرو بودند با در نظر نگرفتن این مسائل مشکلات را برای خود دوبرابر کردند.

* ماجرای عجیب رسن و اصرار بر دروغگویی باشگاه!

اینک فضا به سمتی رفته که هر اتفاقی در این تیم رخ می دهد مدیریت باشگاه در درجه اول مقصر شناخته می شود هم یکی از همان موضوعاتی است که قابل تامل است.

بشار رسن در یک اقدام غیر حرفه ای با باشگاه قطری وارد مذاکره شده و باشگاه پرسپولیس و همچنین یحیی گل محمدی به شدت با این درخواست مخالفت کرده اند اما تیغ انتقادات به سمت باشگاه است که چرا باعث جدایی این بازیکن عراقی می شود.

درست است که باشگاه پرسپولیس در پرداخت پول بشار رسن در این مدت کوتاهی کرده و در پرداخت مطالبات این بازیکن بدقولی شده اما در هر صورت این بازیکن به پول خود رسیده است. نمونه آخرش هم دریافتی اخیرش است که توسط باشگاه پرداخت شد و حتی مدیربرنامه های بشار رسن هم به آن صحه گذاشت. درحالی که رسن در صفحه شخصی اش هم اعلام کرد جدایی اش از پرسپولیس ربطی به باشگاه ندارد اما عده ای همچنان بر این طبل می کوبند که رسول پناه مقصر است و این صحبت ها دروغ است!

البته باید بررسی شود در قرارداد جدید او با باشگاه پرسپولیس چه بندی قرارداده شده که این بازیکن به خودش اجازه داده با وجود قرارداد با باشگاه با تیم قطری وارد مذاکره شود اما سوالی که باید از این فعلان مجازی پرسید این است که چطور می شود یک بازیکن عراقی که اتفاقا بابت پرداختی هایش همیشه با این باشگاه چالش داشته اکنون که از یک تیم قطری پیشنهاد مالی فوق العاده ای دارد با صراحت بگوید مشکلی با باشگاه پرسپولیس ندارد و این تصمیم به خاطر شرایط شخصی خودش است؟ آیا برای بشار رسن بهتر نیست اتفاقا از همین فضا استفاده کند و همه چیز را گردن باشگاه پرسپولیس بیندازد؟ وقتی خود این بازیکن به صراحت می گوید به خاطر مشکلات خانوادگی می خواهد جدا شود چه اصراری است عده ای این موضوع را از چشم باشگاه ببینند؟ آیا بازیکن عراقی با باشگاه پرسپولیس رودربایستی دارد؟

به نظر می رسد مهدی رسول پناه و همکارانش در باشگاه بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به این دارند تا در تصمیم گیری ها و مشکلاتی که برایشان به وجود آمده تامل کنند و با چشمان بازتری به اتفافات نگاه کنند و روزنه های نفوذ بدخواهان تیم و باشگاه را ببندند. برخی مشکلات به وجود آمده با برقراری جلسات قابل حل است اما اینکه چرا این اتفاق رخ نمی دهد تا بیش از این تیم وارد حاشیه نشود سوالی است که مدیریت پرسپولیس باید به آن پاسخ دهد. فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید