کد خبر:9715
پ

پژمان جمشیدی در روزهایی که حسابی مشغله هایش در عالم نمایش زیاد شده ، اما هنوز بزرگترین دغدغه اش فوتبال و البته تیم محبوبش پرسپولیس است.

به گزارش روزانه نیوز، صعود پرسپولیس به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ، انرژی تازه ای به فوتبال ایران و بخصوص هواداران این تیم داده است. پرسپولیس در این دوره با نمایشی مقتدرانه و با بازی های تهاجمی و برتر نسبت به حریفان سرشناس و پرستاره اش به فینال رسید آن هم در حالی که سختی های زیادی را دراین راه تحمل کرد. با این حال تیم یحیی با شکست تیم های مطرح غرب آسیا یکی پس از دیگری به فینال رسید تا پرسپولیسی ها بهترین روزهایشان را سپری کنند. یکی ازآن چهره های مطرح که حسابی از برد و موفقیت تیم محبوبش خوشحال است پژمان جمشیدی است. بازیکن سابق پرسپولیس که با یحیی گل محمدی در پرسپولیس و هم در تیم ملی همبازی بوده است:”عملکرد یحیی و پرسپولیس در این مسابقات فوق العاده بود.”

جمشیدی در ارتباط با شرایط پرسپولیس گفت:” به طور کلی از شروع فصل جدید تیم پرسپولیس خیلی خوب بسته شد. معمولا اکثر تیم ها به دنبال خرید بازیکنان اسمی هستند که بگویند ما در نقل و انتقالات بازیکن بزرگ و ستاره گرفتیم اما پرسپولیس با توجه به نقاط ضعفش خرید کرد و بسیار هم خوب بازیکن گرفت. همه تیم پرسپولیس در این مسابقات عالی بودند اما بازیکنان جدید خیلی خوب کار کردند و در تیم جاافتادند و بسیار به کار تیم آمدند.”

او افزود: ” معمولا تیم ها در یک سمت بهتر هستند اما این پرسپولیس یک بالانس خوبی از نظر فنی و در کناره ها داشت و به همین خاطر از چپ و راست خوب حمله می کردیم. مدتها بود تیمی ندیده بدم که از هر دو طرف با این قدرت حمله کند. پرسپولیس به پاختاکور از هر دو سمت گل زد. ”

” این درام یا اگر همدلی که برای پرسپولیس در بازی آخر به وجود آمد شاید بیشتر به خاطر محرومیت آل کثیر بود که واقعا حقش نبود. من معتقدم که ما ایرانی ها به خاطر این که احساسی هستیم خیلی وقت ها به تصمیماتی که گرفته می شود بی دلیل اعتراض کرده و بزرگنمایی می کنیم اما در مورد آل کثیر این محرومیت ناحق بود. او2 سال است که اینطوری خوشحالی می کند و فکر می کنم محرومیتش سیاسی بود نه انضباطی. نمی خواستند پرسپولیس به فینال برسد کمااینکه داور در طول بازی خوب قضاوت کرد. فکر کنم مسئولان و مدیریت کلان نمی خواستند پرسپولیس به فینال برسد و قهرمان شود. متاسفانه کرسی هم در ای اف سی نداریم که از حقمان دفاع کند.” بازیکن سابق پرسپولیس همچنین گفت:” اما اینکه عبدی گل زد و به آل کثیر تقدیم کردخیلی جالب بود و وقتی کار به پنالتی کشید این برد بیشتر چسبید. نه به عنوان پرسپولیسی بلکه به عنوان یک ایرانی از این برد لذت بردم.”

دومین فینال و شاید قهرمانی؟
” تیمی که دفعه قبل با پنجره بسته به فینال رفت مشخص بود ممکن است زورش به حریف شرق آسیا نرسد اما این تیم با توجه به دوماه زمانی که دارد می تواند از پسشان بربیاید و قهرمان شود. ما در بازی های ملی کره و ژاپن را بارها بردیم اما در باشگاهی معمولا شکست می خوریم. با این وجود این تیم پرسپولیس قدرتمند است و می تواند از پس تیم های شرق آسیا بربیاید.”
بازیکن سابق تیم ملی ایران در ادامه گفت:” قهرمانی پرسپولیس در غرب آسیا در این روزهای سخت و مریضی خوشحالمان کرد. من وقتی استقلال توانست الاهلی را با سه گل شکست بدهد خیلی خوشحال شدم. حتی یکی از دوستان استقلالی پیام داد و کری خواند و به او گفتم واقعا از برد استقلال کیف کردم.”

او افزود:” استقلال اما مقابل پاختاکور خودش نبود و شاید داور اگر آن پنالتی را می گرفت بازی عوض می شد کما اینکه اعتقاد دارم استقلال نتوانست بازی همیشگی اش را انجام بدهد. آن ها مشکلات زیادی داشتند، تعویض مربی در لحظه آخرو مشکلات دیگری که روی کارشان تاثیر گذاشت. در مجموع هر تیمی غیر از پرسپولیس هم قهرمان غرب آسیا می شد به عنوان یک ایرانی خوشحال می شدم.”

نیروهای منفی و ارسال مدرک علیه پرسپولیس از ایران
پژمان جمشیدی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره اینکه تلاش هایی برای محرومیت پرسپولیس از ایران و توسط افراد خاصی انجام شده و نامه هایی به ای اف سی فرستاده شد گفت:” باورنکردنی است. سعی می کنم اینها را باور نکنم. نمی دانم چرا اینجوری شدیم؟! شاید همه ش ریشه اقتصادی دارد و فشار روی مردم و اختلاف طبقاتی عاملش باشد. نمی خواهم این کار را باور کنم چون خیلی ناامیدم می کند. دوست دارم همان تصوری که همیشه از مردم داشتم را کماکان هم داشته باشم. البته این ها یک قشر اقلیت هستند که نمی خواهم به آن ها فکر کنم.”

یحیی گل محمدی عالی بود. هم کنار زمین خیلی با شخصیت بود و هم کوچینگ فوق العاده داشت. البته یحیی همیشه همینطوری بوده ؛ آدمی که ذاتا آرام است و کارهایش را بی سر و صدا انجام می دهد. کنار زمین او خیلی آرام و متین کارش را انجام داد. بارها دیدیم که حرف دستیارانش را گوش می دهد و با حمید مطهری ، کریم باقری و افشین پیروانی صحبت می کرد. آن ها یک تیم هستند و این یکی از بزرگترین محاسن پرسپولیس است.”

پژمان اضافه کرد:” ضمن اینکه او مطابق نیاز و برنامه هایش بازیکن جذب کرد. بازیکنان جدید حتی آن هایی که کمتر به میدان رفتند عالی بودند و امیدوارم محرومیت آل کثیر هم هرچه زودتر بخشیده شود.”

او در مورد آل کثیر گفت:” عیسی با اینکه سن و سالش کم نیست اما می تواند به سطح مهاجمان خوب ایران برسد. یک بازیکن فرصت طلب و گلزن که عملکردش عالی بود. بازهم باید بگویم انتخاب بازیکن یحیی عالی بود.”

“همه بازیکنان عالی بودند و نمی خواهم اسم کس خاصی را بیاورم. اما اگر بخواهم به یک نفر اشاره کنم باید بگویم سیوهای حامد لک برابر التعاون ما را نجات داد و به جام برگرداند. اگر در آن بازی گل می خوردیم کارمان سخت می شد و اعتماد به نفس پیدا نمی کردیم. لک به داد ما رسید و خوب دروازه بانی کرد. محمد مایلی کهن همیشه یک جمله خوبی داشت و می گفت گلر باید تیم را نجات بدهد ولک واقعا یک جاهایی تیم را نجات داد. ”

ستاره سینما و تلویزیون ایران درباره اینکه آیا دوست دارد وقت بیشتری را در فوتبال باشد هم گفت:” خیلی زیاد دوست دارم. بشدت فوتبال را پیگیری می کنم و امیدوارم یکروز بتوانم مربیگری کنم چون برایم خیلی جذاب است. من از فوتبال فاصله نگرفته ام. شاید به خاطر مشغله ای که دارم کمتر در مجامع دیده شوم اما همه مسابقات فوتبال حتی خارجی ها را می بینم. مهمترین و بزرگترین سرگرمی من فوتبال است.”ورزش سه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید