کد خبر:21534
پ

 جلسه‌ شورای راهبری پروژه بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی برگزار و مقرر شد سند مفهومی حفاظت از گربه سانان هم‌بوم یوز تصویب شود.

به گزارش روزانه نیوز جلسه‌ شورای راهبری پروژه بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی با حضور مسئولان‌ و نمایندگان وزارت امورخارجه‌ و دفتر برنامه توسعه ملل متحد در ایران، مدیران‌ و نمایندگان دفاتر امور بین‌الملل، دفتر حیات‌ وحش‌ سازمان، مدیران کل‌ هفت استان یوزخیز، مشاوران و کارشناسان ‌حوزه معاونت محیط ‌طبیعی، تیم‌ کارشناسی پروژه به منظور ارائه‌ گزارش فعالیت‌های‌ پروژه‌ در فاز سوم‌ در سال‌ های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ و همچنین‌ سند مفهومی‌ حفاظت‌ از گربه سانان هم‌بوم‌ با یوز در زیستگاه‌ها و کریدور های‌ برون زیستگاهی‌ در هفت استان یوزخیز تشکیل شد.

در این جلسه که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد پس‌ از ارائه‌ گزارشات و استماع شرکت‌کنندگان‌ و اعلام‌ نظرات‌ مدعوین‌، شهاب الدین منتظمی – مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست – ضمن بیان درس آموخته‌ها و دستاوردهای پروژه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوامع محلی و ذینفعان و حفاظت مشارکتی از برنامه‌های معاونت طبیعی و تنوع زیستی است همچنین قطعا استفاده از پتانسیل سایر دستگاه‌ها و مجامع بین المللی کمک شایانی به حفاظت از زیست‌بوم‌ها و گونه‌های جانوری می‌کند.

معاون نماینده مقیم دفتر توسعه سازمان ملل‌ متحد در ایران در اظهارات‌ خود ضمن‌ موفقیت‌آمیز دانستن فعالیت‌ پروژه‌ طی دو دهه‌، بر استفاده ازدانش و تجربیات‌ پروژه درسایر مناطق کشور و بسیاری‌ از کشورهای دنیا تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد گزارش سالانه پروژه ارائه و سند مفهومی حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوز تصویب شود همچنین نیازهای‌ مالی پروژه از سوی سازمان محیط‌ زیست‌ و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) تامین شود و همکاری‌ها کماکان‌ ادامه داشته باشد./پانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید