کد خبر:21798
پ

 رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هوای کلانشهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم است و از مردم و به ویژه گروه‌های حساس خواست که از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

به گزارش روزانه نیوز عباس شاهسونی با اشاره به وضعیت هوای تهران افزود: کیفیت هوای کلانشهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد و  عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. با توجه به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق است، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

شاهسونی گفت: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از  کووید ۱۹ از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می‌شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

ریس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار کرد: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه‌ها اجتناب کنند.

شاهسونی از مردم خواست جهت حفظ سلامتی به جز موارد ضروری از فعالیت سنگین در هوای آزاد اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند/ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید