کد خبر:21860
پ

عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق به مخالفت مقامات اروپایی با استقبال از وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که ترامپ با بی سابقه ترین اهانت بین المللی مواجه است.

 

به گزارش روزانه نیوز «فادی الشمری» عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق با انتشار یک پست توئیتری به لغو سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: رویترز گزارش  داده است که مسئولان بلند پایه اتحادیه اروپا از ملاقات با پمپئو خودداری کرده اند و او مجبور شده است سفر خود به اروپا را در آخرین لحظات لغو کند.

الشمری ادامه داد: ترامپ و آمریکا با بزرگترین توهین بین المللی مواجه شده اند که در تاریخ سابقه نداشته است.

وی نوشت: خون هایی که ظالمانه ریخته شد، تاوان دارد و این تاوان هنوز پرداخت نشده است.

«مایک پمپئو» روز سه شنبه با ادعایِ لزوم اطمینان یافتن از «انتقال آرام و منظم قدرت» ظرف هشت روز آینده (تا بیستم ژانویه/ ۳۱ دیماه) آخرین سفر خارجی خود به اروپا در مقام بلندپایه‌ترین دیپلمات آمریکا را لغو کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز در یک گزارش افشا کرد که دلیل لغو ناگهانی سفر پمپئو به اروپا، خودداری دیپلمات‌های اروپایی از دیدار با وزیر خارجه آمریکا بوده است. تعدادی از دیپلمات‌های اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که مایک پمپئو با برخورد سرد و بی اعتنای مقامات بروکسل و لوکزامبورگ روبرو شده است./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید