کد خبر:22089
پ

شماری از وب سایت‌های خارجی آمازون به دلیل عرضه اجناس تقلبی در آنها، در فهرست سالانه دولت آمریکا از بازارهای بدنام قرار گرفتند.

به گزارش روزانه نیوز دفتر نماینده بازرگانی آمریکا بازبینی ۲۰۲۰ خود از بازارهای بدنام را منتشر کرد. این فهرست دربرگیرنده سایت‌های تجارت الکترونیکی است که تصور می رود فروش اجناس تقلبی را تسهیل کرده و در فعالیتهای نقض یا سرقت مالکیت معنوی دست دارند.

سایت‌های آمازون در انگلیس، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در این گزارش نام برده شده اند. در شکایتها علیه  سایت‌های خارجی آمازون ادعا شده که فرآیند حذف اجناس تقلبی از سایت آمازون بسیار کند است حتی برای شرکتهایی که در برنامه حمایت از برند عضویت دارند. همچنین گفته شده که آمازون فروشندگان دیگری که در فروشگاه اینترنتی این شرکت فعالیت دارند را بررسی نمی کند و مشخص نمی کند که چه کسی کالاهای عرضه شده را به فروش می رساند.

آمازون گزارش دفتر نماینده بازرگانی آمریکا را که شامل سایت آمریکایی آمازون نبود، رد کرده و به برنامه ها و ابزارهای گسترده ای اشاره کرد که برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی طراحی شده اند.

سخنگوی آمازون به شبکه سی ان بی سی اعلام کرد قرار گرفتن آمازون در این گزارش، ادامه انتقام جویی شخصی از آمازون است و هیچ چیز بیش از یک شیرین کاری ناامیدانه در روزهای پایانی دولت نیست. آمازون بیش از سایر نهادهای خصوصی برای مبارزه با کالاهای تقلبی تلاش کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مکررا از آمازون و جف بزوس، مدیرعامل این شرکت در دوران ریاست جمهوری چهار ساله اش انتقاد کرده است. بزوس مالک واشنگتن پست است که ترامپ از آن بابت پوشش نامطلوب دولتش انتقاد کرده است. آمازون همچنین ادعا کرده است به دلیل حملات از سوی ترامپ علیه آمازون و شخص بزوس، نتوانست برنده قرارداد رایانش ابری پنتاگون که ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت، شود.

سایت‌های آمازون برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به فهرست بازارهای بدنام دفتر نماینده بازرگانی آمریکا وارد شدند.

آمازون تلاشها برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی را با رشد فروش کالاهای شرکتهای دیگر در این فروشگاه اینترنتی افزایش داده است. این بازار اکنون بیش از نیمی از فروش آمازون را تشکیل می دهد و میزبان میلیونها جنس عرضه شده از سوی شرکتهای دیگر است.

اگرچه این بازار بخش مهمی از کسب و کار آمازون است، اما با شماری از مسائل در ارتباط با فروش اجناس تقلبی، غیرمطمئن و تاریخ گذشته روبرو شده است. آمازون در سال ۲۰۱۹ رصد کالاهای تقلبی را به عنوان یک عامل ریسک در اظهارنامه سالانه اش آغاز کرد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، این شرکت عرضه کنندگان اجناس تقلبی را مورد پیگیرد قانونی قرار داده و برنامه های مختلفی را برای شناسایی فروش اجناس تقلبی به اجرا گذاشته است. واحد جرایم تقلبی آمازون که در ژوئن راه اندازی شد و از دادستانهای سابق فدرال، بازرسان و تحلیلگران دیتا تشکیل شده است، سایت این شرکت را برای شناسایی فعالیتهای کلاهبرداری کاوش می کند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید