کد خبر:8775
پ

مناظره ترامپ و بایدن که بیشتر شبیه یک تسویه حساب شخصی بود، نشان دهنده وضعیت پرفشار و بحرانی داخل ایالات متحده است و بهترین فرصت برای شناخت آمریکای واقعی است.

 

به گزارش روزانه نیوز ، نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن دو-سه شب پیش برگزار شد. این دو رقیب انتخاباتی بعد از آنکه ماه‌ها از فاصله دور برای هم خط و نشان کشیدند و انگشت تهدید تکان دادند که چنین و چنان می‌کنیم، این نخستین بار بود که آنها یک تنه و بدون برخورداری از حمایت کارمندان ستادهای انتخاباتی‌شان، چشم در چشم  هم سخن گفتند.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای مناظره و جمع آوری رای به نفع خود مقابل دوربین حاضر شدند اما صحبت های این دوفرد به دنیا ثابت کرد که سیاست مداران آمریکایی کابوی‌هایی هستند که فقط کت و شلوار پوشیده‌اند. آنها در این مناظره هر حرفی را زدند، از الفاظ تمسخرآمیز گرفته تا تهمت‌های عجیب و غریب!

بهرحال شاید این مسایل برای ما عجیب باشد اما انگار جامعه آمریکا پذیرفته است که چنین لمپن‌هایی به آن ها حکم فرمایی کنند.

بهرحال این رویداد سیاسی که البته بیشتر شبیه یک تسویه حساب شخصی بود، نشان دهنده وضعیت پرفشار و بحرانی داخل ایالات متحده است و بهترین فرصت برای شناخت آمریکای واقعی بود.

این مناظره بسیاری از واقعیت‌های موجود در آمریکا را برای مخاطب مشخص کرد و از طرفی هم اعتراف دونالد ترامپ به بی عدالتی ساختاری در جامعه آمریکا بسیاری از واقعیت های آمریکا را روشن ساخت.

 آمریکا با یک پدیده حیرت انگیزی به نام سقوط اخلاق سیاسی مواجه شده است

 

در اینباره حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: مناظره این دو فرد یکی از دشوارترین مناظراتی بود که در طول تارخ آمریکا رخ داده است.

 

وی ادامه داد: هردو نفر سطح و جایگاه خود را در این مناظره با استفاده از الفاظ ناشایست بسیار پایین آوردند لذا مورد تمسخر رسانه های جهان هم قرار گرفته اند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: بنظر می رسد که آمریکا با یک پدیده حیرت انگیزی به نام سقوط اخلاق سیاسی مواجه شده است و مردم آمریکا با مشاهده این مناظره  متوجه شدند که هردو نامزد در سطح پایینی به لحاظ گفتمان سیاسی قرار دارند.

هانی زاده افزود: کفه ترازو در مناظره اخیر به نفع نامزد حزب دموکرات است، به دلیل اینکه ترامپ بارها اتهام زنی های غیرواقعی نسبت به بایدن داشت و نتوانست در مورد فرار مالیاتی، دریافت رشوه های کلان، عملکرد اقتصادی و همچنین ناتوانی در کنترل و مهار بیماری کووید19 توضیحاتی ارائه دهد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: البته جو بایدن هم به دلیل ناتوانی در ارائه پاسخ به مجری برنامه نتوانست افکار عمومی را قانع کند اما بنظر من مردم آمریکا به دنبال این هستند که به بایدن رای دهند./ موج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید