کد خبر:22298
پ

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور گفت دو اصل بیطرفی و قانونمداری سرلوحه تمامی اقدامات عوامل اجرایی انتخابات است.

به گزارش روزانه نیوز “جمال عرف” در نشست هیأت مرکزی و هیات های نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی افزود: اعضای هیأت عالی نظارت در این دوره باید پاکدستی داوطلبان را در تأیید صلاحیت ها مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با تأکید بر این که همه نسبت به مشارکت مردم در انتخابات دغدغه دارند، اظهار داشت: لازم است برای تحقق مشارکت بالا در انتخابات برنامه ریزی کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات را تشکیل می دهند که خروجی این ارکان باید افراد شاخص، سالم و اصلح باشند.

وی گفت: هزار و ۳۷۹ شهر در کشور وجود دارد که در آن ها انتخابات برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: از دوره قبل، ۱۳۰ شهر طبق اجرای قانون تقسیمات کشوری به این شهرها اضافه شده و احتمال دارد در ماه های پیش رو شهرهای دیگری نیز بر همین اساس اضافه شود.

عرف اضافه کرد: ۴۰ هزار و ۶۰۲ روستای واجد شرایط داریم که ۳۷ و هزار و ۸۷۴ مورد از آن ها دارای شورا هستند.

وی افزود: ۳۱۷ تیره عشایر نیز شورا دارند، اما دو هزار و ۴۰۱ روستا فاقد شورا هستند که برای همه آن‌ها باید تدابیر خاص اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: براساس توافق صورت گرفته در ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک برگزار می شود و پیشنهاد ما برگزاری انتخابات الکترونیک در کلان شهرها است.

عرف افزود: ۳۳ هزار صندوق الکترونیک داریم که می تواند ۱۰ هزار شعبه اخذ رأی را پوشش دهد و با تصمیم مجلس این مراکز انتخاب خواهند شد./پانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید