کد خبر:22738
پ

 جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلوگیری ورود ویروس جهش یافته کرونا به کشورش، ممنوعیت سفرها از اتحادیه اروپا، انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی را از امروز دوشنبه برقرار خواهد کرد.

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از رویترز، ممنوعیت ورود مسافران از اتحادیه اروپا، انگلیس و برزیل به آمریکا از امروز دوشنبه به دستور جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور از سر گرفته خواهد شد. وی همچنین ورود شهروندان غیرآمریکایی از مبدا آفریقای جنوبی را ممنوع می‌کند.

ممنوعیت سفرها از کشورهای پرخطر به آمریکا توسط دونالد ترامپ دو روز پیش از ترک قدرت (۱۸ ژانویه/۲۹ دی ماه) لغو شده بود. با این حال ترامپ ممنوعیت ورود مسافران از چین و ایران را همچنان حفظ کرد.

بسته بودن مرزهای آمریکا به روی پروازهای اتحادیه اروپا و انگلیس از ماه مارس (اسفند/فروردین) و از مبدا برزیل از ماه مه (اردیبهشت) برقرار بود.

«جن ساکی» سخنگوی فعلی کاخ سفید ساعاتی پس از دستور ترامپ در صفحه توییترش نوشت: با وخامت همه‌گیری و ظهور گونه‌های مسری‌تر در جهان، اکنون زمان مناسبی برای لغو محدودیت‌ها در سفرهای بین المللی نیست.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ با شبکه «سی‌بی‌اس»  گفت که داده‌هایی که توسط دولت انگلیس منتشر شده نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس کرونای شناسایی شده در این کشور مرگبارتر است.

به دنبال شناسایی گونه جهش یافته کرونا در انگلیس و اعلام افزایش ۷۰ درصدی سرایت پذیری این نمونه جدید، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز جمعه هشدار داد که شواهد نشان می‌دهد گونه جهش یافته کرونا در انگل، مرگبارتر از ویروس اصلی است.

به گفته متخصصان وزارت بهداشت آفریقای جنوبی، گونه جهش یافته ۵۰ درصد مسری‌تر از گونه‌های قبلی است و اکنون به گونه غالب ویروس در این منطقه تبدیل شده است. با وجود این، هنوز مشخص نیست که واکسن‌های موجود تا چه میزان بر این گونه جدید از ویروس اثرگذار هستند.

در حال حاضر آمریکا با ثبت بیش از ۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین افزون بر ۴۲۹ هزار مورد فوتی، به لحاظ شمار مبتلایان و جانباختگان در صدر فهرست جهانی به عنوان آسیب دیده ترین کشور قرار دارد.

تنها چند روز از ورود جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا به کاخ سفید نمی گذرد که آمارهای نشان می دهد شمار مرگ و میر روزانه آمریکا به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید