کد خبر:22804
پ

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

به گزارش روزانه نیوز هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را به تصویب رساند.

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی  با اعلام این خبرگفت: مطابق این اساسنامه، به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی، صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، وابسته به سازمان بهزیستی و دارای شخصیت حقوقی، اداری و مالی مستقل، تشکیل و اداره می‌شود.

وی افزود: مرکز اصلی صندوق در تهران است و با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال (از محل اعتبارات مصوب مربوط به سازمان بهزیستی) اداره می‌شود.

قبادی دانا گفت: اعطای تسهیلات خود اشتغالی و حمایت از کارآفرینان با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات اعتباری در قالب‌های مختلف از قبیل قرض‌الحسنه با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کمک مالی برای ایجاد زیرساخت‌های اشتغال و نیز کمک به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی برای افراد دارای معلولیت از وظایف و اختیارات این صندوق است. /فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید