کد خبر:22972
پ

 روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به صورت موقت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را متوقف کرده است.

به گزارش روزانه نیوز وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت بایدن همزمان با بررسی معاملات تسلیحاتی که در دولت دونالد ترامپ مجوز آنها صادر شده، به طور موقت خواستار توقف فروش تسلیحات به دو کشور عربستان و امارات شده است.

براساس این گزارش، تصمیم تسلیحاتی دولت بایدن شامل توقف فروش مهمات با هدایت دقیق به ریاض و همچنین جنگنده های اف ۳۵ به ابوظبی است، معامله ای که واشنگتن به عنوان بخشی از توافق آبراهام (برقراری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) در دولت ترامپ تصویب کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، غیر معمول نیست که دولت جدید فروش تسلیحات را که توسط دولت پیشین تأیید شده مورد بررسی قرار دهد و برغم توقف فروش، بسیاری از معاملات در نهایت ادامه خواهد یافت.

به نوشته وال استریت ژورنال، بایدن رییس جمهوری آمریکا طبق وعده های پیشین خود به دنبال کسب اطمینان است که تسلیحات امریکایی فروخته شده به عربستان در جنگ یمن مورد استفاده قرار نگیرند.

آنتونی بلینکین وزیر امورخارجه جدید آمریکا که به تازگی مورد تایید سنا قرار گرفت هفته گذشته در جلسه تایید سنا گفت دولت بایدن به «حمایت از کمپین نظامی به سرکردگی عربستان در یمن» پایان خواهد داد.

تا کنون هیچ یک از مقامات سفارت امارات و عربستان در واشنگتن نسبت به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید