کد خبر:23550
پ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم با رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و دو طرف بر گسترش روابط پارلمانی تاکید کردند.

به گزارش روزانه نیوز در این ملاقات همچنین پیرامون روابط دو کشور، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

«حمید بیات» سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه روابط تهران و رم به قدمت تمدن‌های دو کشور برمی‌گردد، اظهار داشت: امسال ایران و ایتالیا یکصد و شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را گرامی می‌دارند. این مناسبت، همزمان با تحولات اخیر بین‌المللی فرصتی مغتنم برای گسترش روابط دو کشور از جمله در حوزه پارلمانی است.

«پییرو فاسینو» رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی و همکاری‌های باستان شناسی، ایران را کشوری با سابقه تمدنی و یک قدرت منطقه‌ای دانست.

وی همچنین با تاکید مجدد حمایت ایتالیا از توافقنامه برجام، اقدام دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای با ایران را اشتباه توصیف و اظهار امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا این توافقنامه در مسیر اجرای کامل قرار گیرد.

فاسینو با استقبال از همکاری و رایزنی بین مجالس دو کشور، حمایت خود را از گسترش روابط در زمینه‌های مختلف مورد تاکید قرار داد.

سفیر کشورمان به تازگی در گفت و گو با خبرگزاری «ای دی ان کرونوس» ایتالیا تصریح کرد که تاریخ طولانی دوستی و مودت میان ایران و ایتالیا، سرمایه بسیار خوبی برای دو کشور است «که در سایه آن، می‌توانیم با گسترش روابط در همه زمینه‌ها، آسایش و رفاه بیشتری برای مردم دو کشور رقم بزنیم.»

وی با بیان اینکه ایتالیا کشوری است که دارای جایگاه و اعتبار خوبی در بین مردم ایران است و متقابلا در ایتالیا به روابط با ایران در ابعاد مختلف آن به دیده احترام نگاه می‌شود خاطر نشان کرد که در صورت رفع موانع، ایتالیا به سرعت به جایگاه شریک اول تجاری ایران در اروپا باز می‌گردد و در این مسیر فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته در جهت توسعه روابط پیش روی دو کشور خواهد بود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید