کد خبر:23951
پ

وزیر صمت گفت: ۵ کارخانه لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه دارند.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت در برنامه “در انتهای الوند” شبکه دو  گفت: کارخانجات لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه دارند و حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادرات دارند.

او با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها دو نشان تجاری (ارج و آزمایش) در این حوزه فعال بودند افزود: اکنون با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و خروج شرکت‌های خارجی تولید لوازم خانگی ازکشورمان، ۵ شرکت داخلی با نشان‌های تجاری معروف در این حوزه فعال هستند که صادرات نیز انجام می‌دهند.

وزیر صمت اضافه کرد: در حوزه تولید مس در اول انقلاب ظرفیتی نداشتیم، اما اکنون به ۵۱۲ هزار تن ظرفیت تولید در این حوزه رسیده‌ایم و رتبه دهم دنیا را داریم.

رزم حسینی گفت: طرح‌های توسعه در حوزه مس در حال اجرا است و سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار صادرات در انواع محصولات مس داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ادامه داد: در حوزه فولاد از ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن در اوایل انقلاب به ۵۶ میلیون تن ظرفیت تولید در حال حاضر رسیدیم، تا ۱۵ سال پیش وارد کننده فولاد بودیم، اما اکنون به یک صادرکننده مهم در این حوزه تبدیل شده‌ایم./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید