کد خبر:24013
پ

 رییس قوه قضائیه کشورمان همکاری با کشورهای همجوار را اولویت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در گفت وگو با تعدادی از شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه تلویزیونی عراقی العهد عراق گفت که چشم انتظار همکاری با عراق و کشورهای همجوار هستیم و این امر از اولویت برای ما برخوردار است.

وی تاکید کرد که جنایت ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقض عرف های بین المللی و حاکمیت عراق بود و باید عاملان آن مجازات شوند.

رییس قوه قضائیه درباره انرژی هسته ای نیز گفت که ما در زمینه انرژی هسته ای هرگز متوقف نخواهیم شد و در زمینه دفاعی هر روز شاهد توسعه و پیشرفت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران مانع ما نخواهد شد و جلوی ما را برای صادرات نفت نخواهد توانست بگیرد.

وی در این مصاحبه که برگردان عربی آن را شبکه تلویزیونی العهد عراق پخش می کرد، خاطرنشان ساخت که داعش ساخته آمریکا است و صهیونیست ها و آمریکا آن را برای کسب منافع خود ایجاد کردند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: این آمریکا بود که داعش را ساخت و ادعا می کند که با آن می جنگد.

برپایه این گزارش، وی درباره جنایت ترور فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس در یکسال پیش در فرودگاه بین المللی بغداد تاکید کرد که آمریکا در ارتکاب جنایت فرودگاه تنها نبود بلکه برخی افراد مرتبط با برخی کشورها در آن مشارکت داشتند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد که هرکشور یا شرکت یا فردی که در عملیات ترور این فرماندهان شهید مشارکت داشته است، مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که ما آماده همکاری با عراق در پرونده ترور فرماندهان شهید تا رسیدن به نتایج مورد نظر هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت که باید نیروهای آمریکایی از منطقه اخراج شوند زیرا حضور آنها خطر به شمار می رود.

وی سپس با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان ساخت که این انتخابات چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ما نشانه های زوال آمریکا را می بینیم.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از مصاحبه خود به امضای سه یادداشت تفاهم همکاری حقوقی و قضایی در سفر کنونی خود به عراق اشاره کرد و افزود که سفر ما به عراق برای همکاری با بغداد در مبارزه با جرایم و تروریسم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که روابط و همکاری بین ایران و عراق در مسیر توسعه و گسترش در زمینه های مختلف حرکت می کند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید