کد خبر:24624
پ

غرفه ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک با ارائه آثار متنوع در حوزه‌های ایران شناسی، اسلام شناسی، ادبیات کلاسیک و اشعار ایرانی و نیز صنایع دستی، توجه بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر بلاروس را به خود معطوف کرده است.

به گزارش روزانه نیوز از سفارت ایران در بلاروس، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مینسک روز پنجشنبه ،۳۰ بهمن با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی، فرهنگی، ادبی، هنری و همچنین سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف افتتاح شد و بر اساس اظهارات مقامات و بازدیدکنندگان «غرفه ایران» یکی از غنی ترین و زیباترین غرفه های نمایشگاه امسال است.

مقامات بلندپایه بلاروسی از جمله «رامان گلاوچنکو» نخست وزیر، «ماکسیم ریژنکوف»، معاون اول نهاد ریاست جمهوری، «ایگور لوتسکی»، وزیر اطلاع رسانی، «ایگور کارپنکو»، وزیر آموزش، «نیکلای چرگینتس»، رئیس اتحادیه نویسندگان و همچنین، سفرای کشورهای مختلف مانند پاکستان، تاجیکستان، سوریه، فلسطین و ونزوئلا از غرفه ایران بازدید و با «سعید یاری»، سفیر ایران و دیگر دست اندرکاران غرفه گفتگو کردند. در غرفه ایران که به همت سفارت کشورمان و با همکاری «خانه دوستی ایرانیان» برپا شده است، کتب متنوعی به زبان روسی در حوزه های ایران شناسی، اسلام شناسی، ادبیات کلاسیک ایرانی، اشعار مفاخر ادبی ایران از جمله خیام نیشابوری، داستانهای شاهنامه فردوسی، آثار نقاشی از «محمود فرشچیان» و نمونه هایی از صنایع دستی و هنری ایران به نمایش درآمده است. همچنین برگزاری کارگاه خطاطی و نقاشی توسط هنرمندان ایرانی با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

در همین ارتباط سفیر ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه یک تلویزیون ملی بلاروس و رادیو سراسری دلیل استقبال مقامات و بازدید کنندگان از  غرفه ایران را فرهنگ و تمدن غنی و درخشان ایرانی دانست. سعید یاری ضمن اشاره به نقش نمایشگاه های کتاب در تقویت ارتباطات ملل جهان، بر توسعه همکاری های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و بلاروس تاکید کرد.✅

نمایشگاه بین المللی کتاب مینسک تا روز یکشنبه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۹ در شهر مینسک بلاروس دایر خواهد بود. /ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید