کد خبر:25139
پ

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید براینکه ارتباط بسیار خوبی بین استان‌های مختلف، آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری ایجاد شده است، گفت: امیدوارم در همان چارچوبی که با ستاد ملی مقابله با کرونا توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم و شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشیم

به‌ گزارش روزانه نیوز علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیات ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. دیدارها و صحبت‌هایی که با غرفه‌دارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت.»

او ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین اهداف امسال ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: «ارتباط بسیار خوبی بین استان‌های مختلف، آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری ایجاد شده که امیدوارم با رعایت مردم بتوانیم ایام نوروز خوبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.»

او ادامه داد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.»

مونسان افزود: «در این نمایشگاه غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بسیار پویا بودند و امید دارم که آن‌ها هم توانسته باشند بعد از مدت‌ها فروش خوبی داشته باشند. ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است.»

وی درخصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتی‌اجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاه‌های مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیس‌جمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران، اظهار کرد: «پیرو صحبت‌هایی که با وزیر گردشگری ونزوئلا داشتم، احساس کردم که می‌شود روابط گردشگری بین دو کشور را ارتقا داد، اگر بتوانیم بخش گردشگری را رونق بدهیم عواقب و عواید آن بخش‌های دیگر را هم شامل می‌شود.»

او گفت: «آن‌ها ظرفیت‌های خوبی در بخش طبیعت‌گردی دارند،تورهای لوکس ما که به سمت آفریقا می‌روند، از این پس می‌توانند ونزوئلا را نیز انتخاب کنند. جنگل‌های آمازون و حیات‌وحشی که آن‌ها دارند بسیار جذاب است، ضمن این‌که هزینه‌های سفر به ونزوئلا از آفریقا کمتر است.»

مونسان ادامه داد: «در مقابل، ما هم دارای جاذبه‌های بسیاری هستیم. چهارفصل بودن ما یک مزیت بزرگ است. قرار شد ما یک تور آشناسازی برای بخش دولتی و غیردولتی داشته باشیم، خوشبختانه این تور با حضور هیئت ونزوئلایی در ایران شروع شد.»

وی افزود: «برای این‌که کویر را نشان آن‌ها بدهیم و امکاناتی که در آنجا داریم در این تور کرمان را انتخاب کردیم که هیئت ونزوئلایی از آن رضایت زیادی داشتند. در کرمان اقامت در کویر و تور ستاره‌شناسی داشتیم که بسیار خوب بود. اصفهان را هم به‌عنوان سمبل گردشگری تاریخی و فرهنگی انتخاب کردیم.»/ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید