کد خبر:25479
پ

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی باید بگونه‌ای باشد که قابلیت اجرا داشته باشند و مردم مجاب به اجرای آن شوند.

به گزارش روزانه نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دستورالعمل‌های سفرهای نوروزی و همچنین انتخابات در شرایط کرونا در پنجاه نهمین نشست کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور،‌ سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور و سایر اعضای کمیته بررسی شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، گفت: پروتکل‌ها تا جایی موثر هستند که رعایت شوند و قدرت اعمال قانون را داشته باشیم.

در این نشست پیشنهاد شد که اگر با رشد بیماری مواجه نشویم محدودیت ها کم شود که مردم بتوانند سفر نوروزی داشته باشند.

از دیگر مواردی که به آن اشاره شد کنترل افراد دارای تست مثبت در ایام نوروز بود. این افراد درصورت جابجایی ضمن جلوگیری از تردد، مشمول جریمه خواهند شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه باید طوری پیش برویم که بیماری پیشرفت نکند و جامعه دچار تنش نشود، تاکید کرد: موارد و پروتکل‌هایی که باید رعایت شود در ایام نوروز مشخص‌تر باشد؛ وضعیت شهرها معلوم شود تا محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی اعمال شود.

وی ادامه داد: به امید خدا قبل از نوروز با تعیین یک بازه زمانی ۲۰ روزه، بسته‌ای که شامل رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها خواهد بود، برای اینکه مردم بتوانند برای نوروز برنامه‌ریزی کنند، اعلام خواهد شد و بر اساس شرایط بیماری در شهرهای مختلف تکلیف سفرها  مشخص خواهد شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید