کد خبر:26514
پ

سال گذشته رهبر معظم انقلاب دیدارهای فراوانی با مسئولان و مردم داشتند و در این دیدارها توصیه های مهمی را متذکر شدند.

به گزارش روزانه نیوز مقام معظم رهبری هر ساله علاوه بر سخنرانی آغازین و تعیین شعار سال، دیدار‌های متفاوتی با سران قوا، دانشجویان، جامعه علمی کشور و… دارند و همواره نکات و توصیه‌های مهمی را در این دیدار‌ها که گاه ساعت‌ها به طول می‌کشد، بیان می‌کنند؛ در این گزارش به ۱۰ توصیه و نکته مهم رهبر انقلاب به مردم و مسئولان می‌پردازیم.

جهش تولید، ابزاری برای قوی‌شدن

ایشان در اول فروردین سال گذشته در سخنان آغازین خود ضمن نامگذاری سال ۹۹ با شعار «جهش تولید» بیان کردند که امسال سالِ جهشِ تولید است. کسانی که دست‌اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‌شاء‌الله جهش پیدا کند و یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ان‌شاء‌الله به وجود بیاورد؛ البتّه این احتیاج به برنامه‌ریزی دارد.

ایشان با تاکید بر موضوع جهش تولید در سوم فروردین سال قبل تاکید کردند که جهش تولید یکی دیگر از ابزار‌های قوی‌شدن است که البته الزاماتی از جمله مقابله با قاچاق کالا و واردات بی رویه، اعطای مشوق‌ها به تولیدکنندگان و برخورد قضایی با سوء استفاده‌کنندگان از کمک‌های دولتی دارد که این کار‌ها باید امسال انجام شود.

 شکست کرونایی غربی‌ها در چند عرصه

رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد مقابله با کرونا در بیست و یکم اردیبهشت سال گذشته با اشاره به اینکه جهاد عظیمی در کشور برای مقابله با کرونا به وجود آمد بیان کردند که به معنای واقعی کلمه یک حرکت جهادی بود و این باید در تاریخ ثبت شود.

همچنین ایشان برای ثبت روایت افتخارآمیز مقابله مردم ایران در مقابله با کرونا توصیه کردند که مثل شهید آوینی روایت کنید.

 تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است

هفتم تیر ماه سال ۹۹؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه در بخش‌هایی از سخنان خود درباره مبارزه با فساد گفتند: مردم از مبارزه‌ی بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسد امیدوار میشوند، زیرا فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا، بسیار خطرناک و بشدت واگیردار و مُسری است. تنها تفاوت ویروس کرونا با ویروس فساد این است که ویروس کرونا با شستشوی دست برطرف میشود، اما تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است.

رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه‌ی قوه‌ی قضائیه را برخورد متوازن با همه‌ی اَشکال و ابعاد فساد برشمردند و درعین‌حال تأکید کردند که باید مبارزه با فساد، در درجه‌ی اول در داخل قوه و به‌صورت جدی و کارشناسی انجام شود، زیرا تبعات و ضربه‌ی فساد در داخل قوه‌ی قضائیه بسیار سنگین خواهد بود.

هرچه می‌توانید از فرصت آخر برای خدمت به کشور استفاده کنید

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت در تاریخ دوم شهریور سال قبل سال آخر فعالیت دولت را فرصتی قابل توجه و از جهات مختلف بسیار مهم برشمردند و گفتند: هرچه میتوانید از فرصت آخر برای خدمت به مردم و کشور استفاده کنید.

ایشان در این دیدار رفع موانع تولید را از وظایف اساسی دولت برشمردند و گفتند: البته رفع برخی موانع از جمله تحریم یا ندادن پول فروش نفت ایران، تحت اختیار دولت نیست، اما بسیاری از موانع درونی است و باید با جدیت آن‌ها را رفع کرد.

رهبر انقلاب اسلامی «تقویت ارزش پول ملی» را موضوعی بسیار مهم و در ارتباط مستقیم با تولید و تقویت بنیه‌ی اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم دانستند و افزودند: در کنار اقدامات بلندمدت برای تقویت ارزش پول ملی، برخی اقدامات کوتاه‌مدت نیز ضروری است که از جمله‌ی آن‌ها برخورد جدی با اقدامات بدخواهانه و سودجویانه برای کاهش ارزش پول ملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به اعظای دولت گفتند: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد، زیرا این یک خطای راهبردی است.

 همکاری همه دستگاه‌ها لازمه‌ی اِعمال مدیریت مناسب ویروس کرونا

سوم آبان ماه سال ۹۹؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار حضوری با اعضای ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه لازمه‌ی اِعمال مدیریت مناسب ویروس کرونا را «اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی»، «اقناع افکار عمومی» و «همکاری همه دستگاه‌ها و همچنین همکاری مردم» دانستند و افزودند: این همکاری فقط مختص مقابله با کرونا نیست بلکه باید در همه‌ی مسائل بخصوص مسائل سیاسی وجود داشته باشد، زیرا کشور که دارای ملتی قدرتمند، نظام نوپدید و سخن جدید است، به‌طور طبیعی با مسائل مهمی در عرصه جهانی و داخلی مواجه است.

«لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله‌ی با کرونا و نظارت بر اجرا» اولین توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

توصیه بعدی ایشان درباره «محوریت وزارت بهداشت برای تعیین مصادیق محدودیت‌ها» بود. رهبر انقلاب در این جلسه اظهار کردند: هنگامی که وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین کرد، بقیه‌ی دستگاه‌ها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، آن‌ها را رعایت و اجرا کنند.

«شنیده شدن یک حرف واحد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا» توصیه بعدی و مؤکد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

 به فکر خنثی کردن تحریم باشید

رهبر انقلاب در دیدار حضوری با خانواده شهید سلیمانی در تاریخ ۲۶ آذرماه سال گذشته چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید.

ایشان بیان کردند که قاتل و آمر قتل شهید سلمیانی باید انتقامشان را پس بدهند، اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارند.

 تحریم‌ها باید برداشته بشود

۱۹ دی ماه سال ۹۹؛ ایشان در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت قیام ۱۹ دی مردم قم حضور منطقه‌ای و ثبات‌آور و افزایش قدرت دفاعی و موشکی ایران ادامه خواهد یافت.

ایشان در ادامه بیان کردند که مسئله‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه مطالبه‌ی منطقی ما و مطالبه‌ی عقلانی ما است، رفع تحریم‌ها است؛ تحریم‌ها باید برداشته بشود.

 حرف و وعده فایده‌ای ندارد، فقط عمل!

رهبر انقلاب در ۱۹ بهمن سال گذشته در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و لغو تحریم‌ها بیان کردند ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

ایشان در این دیدار مسئولان و دست اندرکاران امور کشور را به اتحاد کلمه و همصدایی توصیه موکد کردند و گفتند: اتحاد کلمه مردم و همچنین مسئولان عامل اصلی عبور از بسیاری از مشکلات در ۴۲ سال گذشته بوده و این هماهنگی و هم‌صدایی باید ادامه یابد.

 تکیه بر توان داخلی کشور توصیه مهم رهبر انقلاب

۴ اسفند سال ۹۹؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گذشته بر «لزوم عمل کشور‌های اروپایی به تعهّدات برجامی و پرهیز از کاربرد ادبیّات مستکبرانه، ممنوعیّت سلاح هسته‌ای بر اساس تعالیم اسلامی و غنی‌سازی بر اساس نیاز‌های کشور و تکیه بر توان و ظرفیّت ملّت ایران برای ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها» تاکید داشتند.

گرانی شب عید را علاج کنید

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حاشیه مراسم کاشت دو اصله نهال میوه در ۱۵ اسفند سال ۹۹ با تاکید بر وجد راه حل برای رفع مشکلات معیشتی و گرانی را خطاب به مسئولان بیان کردند که گرانی شب عید را علاج کنید؛ وضعیت معیشت مردم غصه بزرگی است./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید