کد خبر:26819
پ

 وزیر نیرو گفت: تا پایان این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و طرح‌های سازوکاری، سعی خواهد شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش ۱۴۰۰ دقیق‌تر و منظم‌تر جلو برده شود.

به‌گزارش روزانه نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان صنعت آب و برق که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: امیداست بتوان از این بودجه بهره‌برداری حداکثری را داشته و عملکرد اینگونه باشد که این بودجه از حالت یک ساله خارج و عملکرد مثبت وزارت نیرویی‌ها باعث تصویب و تکرار احکام این بودجه شود.

به گفته اردکانیان، بودجه مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد.

وزیر نیرو افزود: اصلاح قیمت فروش انرژی به صنایع بزرگ انرژی‌بر به حکم قانون صورت گرفت و موجب منابع درآمدی قابل‌ملاحظه‌ای بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان شد که البته مصارف هم به درستی در خود قانون بودجه تعریف شده است.

اردکانیان با اشاره به شعار سال و لزوم پیاده‌سازی آن خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که وزارت نیرو مثل پارسال یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های مخاطب برای نامگذاری شعار سال رهبر معظم انقلاب است. در عرصه تولید به عنوان دو زیرساخت، برنامه و فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد و پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هم باید در وهله اول معطوف به مجموعه‌های تولیدکننده در داخل این صنعت باشد.

وزیر نیرو با اشاره به ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: این پویش، سه‌شنبه همین هفته ۱۷ فروردین‌ماه با تمرکز بر طرح‌های صنعت برق، کار خود را در سال جدید آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: جلسه هایی را نیز طی همین هفته با شرکت‌های مادر تخصصی برای قطعی کردن برنامه پویش تا پایان سال ۱۴۰۰ و البته برای به اتمام رساندن طرح‌هایی که تا پایان دولت دوازدهم وعده داده شده خواهیم داشت.

وزیر نیرو اضافه کرد: تا پایان این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و طرح‌های سازوکاری، سعی خواهیم شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش ۱۴۰۰ دقیق‌تر و منظم‌تر جلو برده شود.

اردکانیان افزود: در سال جدید که طلیعه آن با اعیاد شعبانیه است و کم کم به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم، با مصرف صحیح و مدیریت دقیق همکاران سعی خواهد شد که تابستان کم مشکل و بی‌مشکلی را سپری کنیم.

وزیر نیرو گفت: جا دارد که از سوی دولت دوازدهم از دست‌اندرکاران صنعت آب و برق تشکر کنم که افتخار سخنگویی‌شان را در مجامع و محافل داشتم. انصافا جامعه و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب، مدیران ارشد و افکار عمومی هم در تشویق، دلگرمی دادن، پشتیبانی و حمایت کم نگذاشتند.

وی همچنین با یادآوری تداوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در نیمه دوم فروردین سال ۹۹ و تشکیل نخستین نشست آن با حضور رئیس جمهوری در خصوص طرح‌های آب و برق استان تهران گفت: اعلام شد که ۲۵۰ طرح بزرگ و مهم را می‌خواهیم در طول سال با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم و بخشی از این طرح‌ها به طرح‌های ساز و کاری اختصاص یافت. شاید از این نظر بشود گفت که پویش سال گذشته با کمی اغماض نقطه عطفی در عرصه فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم بود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید