کد خبر:27672
پ

رئیس جمهور گفت: این هفته، هفته سختی است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به ۹۰ درصد برسد.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز ما با یک شدتی از جانب کرونا مواجهیم، اظهار کرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در دو ماه گذشته هر هفته سرایت ویروس دوبرابر شده است و این به دلیل همه‌گیری ویروس جهش‌یافته است. من با برخی از سران کشورهای همسایه که صحبت می‌کردم همه آنان گرفتار این موج تازه شده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله کرونا را حل کند. اگر مثلا کسی سفر نرود مسئله ما حل می‌شود؟ اگر دورهمی‌ها جمع شود مشکل کرونا تمام می‌شود؟ خیر، بنابراین هیچ کسی نیاید بگوید مشکل فقط فلان مسائه است.

وی با تاکید بر اینکه تنها رعایت یک دستورالعمل بهداشتی کافی نیست، گفت: فقط شستن دست کافی نیست، فقط ماسک زدن و دست شستن کافی نیست باید فاصله‌گذاری اجتماعی هم انجام شود و نیز باید از تجمعات دوری کرد.

روحانی یادآور شد: اینکه فکر کنیم فقط سفر نرویم و این کافی است، نه. در شرایط فعلی فقط سفر نرفتن کافی نیست. پس هیچکس نیاید و یک موضوع را بگوید و تأکید کند که مشکل فقط این یکی است. نه اینگونه نیست. باید همه مشکلات حل شود و حل آن در یک جمله جمع می‌شود و آن تغییر سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه موج‌های ما در کرونا سنگین‌تر از موج‌های اروپا نیست، گفت: البته موج چهارم موج بلندتر و سخت‌تری است، ولی باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم. این هفته، هفته سختی است و همه باید مراعات کنیم؛ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به ۹۰ درصد برسد.

روحانی گفت: در شرایطی که مشکل ایجاد می‌شود، همه به فکر باشیم و دست به دست هم دهیم. در تریبون‌ها باید هم هشدار باشد و هم آرامش. تریبونی نباید داشته باشیم که آرامش را بهم بریزد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید