کد خبر:9774
پ

شرکت اپل از یک شرکت بازیافت کانادایی که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه آیفون، آی پد و اپل واچ را به جای امحاء، در بازار دوباره فروخته است، شکایت کرد.

 

به گزارش روزانه نیوز ، اپل با متهم کردن یک شرکت بازیافت کانادایی به فروش مجدد حداکثر ۱۰۰ هزار دستگاه آیفون، آی پد و اپل واچ کارکرده، از این شرکت شکایت کرده است. این شکایت در ژانویه علیه شرکت GEEP تنظیم شده که در سال ۲۰۱۴ با اپل برای بازیافت دستگاههای کارکرده قرارداد بسته بود.

 

اپل پس از انجام حسابرسی یک انبار، متوجه مفقود شدن این دستگاهها شد و پس از بررسی شماره سریال همه دستگاههایی که به شرکت GEEP تحویل داده بود، دریافت حدود ۱۸ درصد آنها در شبکه های اپراتورها همچنان فعال هستند.

 

اپل در این شکایت اعلام کرد که بیش از ۵۳۰ هزار آیفون، ۲۵ هزار آی پد و ۱۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه اپل واچ را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ برای تجزیه قطعات به شرکت GEEP داده است. این شرکت آمریکایی اعلام کرد همه دستگاهها به شبکه های اپراتورها متصل نیستند و بنابراین آمار واقعی دستگاههای کارکرده ای که دوباره به فروش رفته اند، ممکن است بسیار بالاتر باشد.

 

اپل در شکایت خود خواستار ۳۱ میلیون دلار کانادا معادل ۲۳ میلیون دلار آمریکا خسارت بعلاوه درآمد حاصل از فروش مجدد دستگاههای کارکرده شده است.

 

یک نماینده اپل اظهار کرده که دستگاههای بازیافتی دیگر برای فروش به مصرف کنندگان مناسب نیستند و اگر با قطعات غیراصل تعمیر شوند، ممکن است خطرات ایمنی جدی مانند نقص باتری ایجاد شود.

 

شرکت GEEP فروش مجدد دستگاههای بازیافتی اپل را تایید کرده اما سه کارمند خاطی را عامل آنها معرفی کرده است که گویا دستگاها را به شرکت بازیافت دیگری به نام وایت بای فروخته اند و این شرکت به نوبه خود آنها را به مصرف کنندگان در چین فروخته است.

 

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، این شرکت اعلام کرد پیش از این که متوجه این سرقت شود، دو نفر از کارمندان مذکور استعفا کرده بودند و نفر سوم هم اخراج شد و این شرکت هیچ درآمدی از فروش مجدد این دستگاهها نداشته است. اپل می گوید کارمندان مرتبط با دزدی از اعضای مدیریت ارشد شرکت GEEP بودند و بنابراین مدیران این شرکت در جریان این اتفاق بوده اند./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید