کد خبر:28265
پ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز یک واکسیناسیون کرونا در کشور برای نیروهای بهداشتی و درمانی تمام شد و فاز دوم برای افراد بالای ۸۰ ساله شروع شده است. امید است تا پایان این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را تمام کنیم از هفته آینده نیز ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها و بعد از آن ۶۵ تا ۷۰ ساله را شروع خواهیم کرد.

به گزارش روزانه نیوز سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان‌های کشور را تشریح کرد و از توقف روند افزایشی این بیماری در 25 استان خبر داد و افزود: در 6 استان نیاز است که مراقبت‌های بیشتری انجام شود چون هنوز روند نزولی بیماری را طی نکردند اما به اوج بیماری نزدیک شده‌اند و زمانی که به اوج و قله بیماری می رسیم تقریبا یک هفته بعد در صورت رعایت پروتکل‌ها، سیر افزایش یابنده متوقف می شود.

علیرضا رئیسی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: آثار خوبی در ۲۵ استان کشور را شاهدیم که به وضعیت با ثباتی رسیده است، گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده بیماری متوقف شده که نشانه خوبی است. همچنین در ۱۵ استان کشور روند نزولی شروع شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستانها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.

روزهای آینده کرونا به اوج بیماری می رسد

وی افزود : این 6 استان شامل تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به نظر می رسد طی روزهای آینده احتمالا به اوج بیماری می رسند و بعد از آن باید شاهد روند نزولی در این استانها باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: در استان‌های جنوبی به ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کرمان با توجه به در معرض خطر بودن نسبت به ویروس‌های جهش یافته از جمله ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی باید بیشتر رعایت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه برای واکسیناسیون سالمندان فعلا نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست، گفت: نیازی به مراجعه به سایت هم نیست و از طریق تلفن و پیامک به مردم اعلام می شود و اگر تا هفته آینده پیامک ارسال نشد، سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام سالمندان برای واکسن معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۱ درصد و بیشترین اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، سوپرمارکت‌ها، خواربار فروشی‌ها و نانوایی‌ها هستند.

80 درصد ویروس کرونا در ایران از نوع انگلیسی است

رئیسی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بر وضعیت بیماری کووید۱۹ در کشورها مروری انجام شد و اعلام کردیم که نوع غالب ویروس کرونا در ایران ویروس جهش یافته انگلیس است که در کشور تاخت و تاز می کند. حدود ۸۰ درصد ویروس کرونا در ایران از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است. ویروسی که سیستم بهداشت و درمان انگلیس را به زانو درآورد و بسیاری از کشورهای اروپایی را درگیر کرد.

وی افزود: در دنیا انواع ویروس جهش یافته کرونا مانند ویروس انگلیسی، آفریقای جنوبی و هندی تاخت و تاز می کند. هندوستان با وضعیت نامناسبی مواجه است. سیستم بهداشت و درمان این کشور تقریبا ناتوان شده است و امیدواریم این کشور هم سر و سامان بگیرد و بتواند بیماری را کنترل کند./ پانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید