کد خبر:28885
پ

وزیر امور خارجه گفت: با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایرلند در خصوص برجام، یمن، افغانستان و شرایط وخیم در فلسطین رایزنی کردیم.

به گزارش روزانه نیوز محمد جواد ظریف در پایان تور اروپایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دوبلین در سومین و آخرین توقف سفر دوره‌ایم به اروپا، با رییس‌ جمهوری ایرلند و سیمون کاونی وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کردم.

وی تصریح کرد: در خصوص برجام، یمن، افغانستان و شرایط وخیم در فلسطین رایزنی شده است.

ظریف افزود: با تصدیق روابط عاطفی میان دو کشور، در خصوص توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحث و گفت‌وگو شد.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط دو کشور را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.

وی که در سومین ایستگاه از تور اروپایی خود به ایرلند سفر کرده است، پیش از دیدار با رییس جمهوری ایرلند، با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

فناوری اطلاعات و علوم و فناوری بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است

وی  علاقه مندی کشورمان در خصوص تداوم رایزنی های سیاسی و اقتصادی بخصوص در زمینه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و علوم و فناوری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این دیدار علاقه مندی کشورش برای ارتقا همکاری‌های فیمابین همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱  برای همکاری‌ها را اعلام کرد.

سفر اروپایی ظریف هفته گذشته با سفر به مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شده است. ظریف پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات اسپانیا راهی رم شد و در این کشور با مقامات ایتالیا و واتیکان دیدار و تبادل نظر کرد.

وی پیش از آغاز سفر اروپایی خود به سوریه سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید