به گزارش روزانه نیوز سید اسماعیل موسوی پس از پایان چهارمین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از شرایط تبلیغات و امکانات دولتی به خصوص سازمان صدا و سیما، همواره یکی از مهمترین دغدغه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این که خوشبختانه این تلاش به دستورالعمل کامل و جامعی با نظرات همه از جمله دستگاه قضایی، شورای نظارت بر صدا و سیما و وزارت کشور منجر شده است؛ افزود: این دستورالعمل به صدا و سیما و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری جهت تنظیم برنامه شان ابلاغ شده است.
دبیر ستاد انتخابات کشور با تشریح برنامههای تبلیغاتی در نظر گرفته شده، گفت: در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش بینی شده است.
مناظره در رادیو برای نمایندگان نامزدها برگزار می شود
موسوی با بیان این که برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ زمانی مصادف با مسابقات فوتبال تیم ملی در کشور بحرین شده است؛ گفت: در جلسه امروز با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تغییر یافت.
وی در این خصوص گفت: مصوبه جلسه بر این شد که مناظرهها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.
موسوی با اشاره به این که در روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به عنوان روزهای مناظره پیش بینی شده است؛ در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم؛ گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظرهها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.
مشارکت افزایی صدا و سیما از تمام ظرفیتهای شبکه و کانالها در سطح ملی و استانی
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مقرر شد صدا و سیما از تمام ظرفیتهای شبکهها و کانالها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت افزایی استفاده کند.
موسوی خاطر نشان کرد: تلاش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر این است که با زمینه سازی تحقق مشارکت حداکثری که از منویات مقام معظم رهبری است در ۲۸ خرداد ماه سالجاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی در کشور داشته باشیم.
بر اساس مواد ۶۲ و ۶۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات با عضویت دادستان کل کشور، وزیر کشور، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، رئیس یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان صدا و سیما و یا نمایندگان تام الاختیار هر یک از این اعضا، تشکیل میشود./باشگاه خبرنگاران