کد خبر:29724
پ

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی گفت: همکاری ایران با مسلمانان حوزه بالکان به ویژه جامعه اسلامی اسلوونی سابقه زیادی دارد و جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش و تداوم همکاری‌ها با مسلمانان در سراسر جهان استقبال می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی با نجاد گرابوس رییس جامعه اسلامی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

کاظم شافعی در این دیدار از حسن نیت و تلاش های مفتی مسلمانان اسلوونی در گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و افزود: همکاری جمهوری اسلامی ایران با مسلمانان حوزه بالکان به ویژه جامعه اسلامی اسلوونی سابقه زیادی دارد و جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش و تداوم همکاری‌ها با مسلمان در سراسر جهان استقبال می‌کند.

شافعی با اشاره به ساخت بنای جدید مسجد و مرکز فرهنگی در مجموعه مرکز جامعه اسلامی لوبلیانا، این بنای زیبا را شایسته مسلمانان اسلوونی دانست و از تلاش های مفتی در احداث این مجموعه عظیم علمی و فرهنگی قدردانی کرد.

مفتی اسلوونی نیز در این دیدار از گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور اندیشمندان ایرانی در کنفرانس گفت وگوی ادیان در لوبلیانا در سال های گذشته فرصت خوبی برای تبادل آراء و تضارب اندیشه بود و دستاوردهای خوبی در نزدیکی قلوب بین مسلمانان داشته است.

سفیر ایران در اسلوونی نیز اظهار امیدواری کرد با بهبود شرایط کرونا، امکان تداوم گفت وگوهای ادیان در آینده نزدیک و برگزاری این کنفرانس در تهران فراهم شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید