کد خبر:9958
پ

“چارلز رایس”، از برندگان نوبل پزشکی ۲۰۲۰ در مصاحبه خود به صحبت در مورد کروناویروس پرداخت و اظهار داشت که کروناویروس، روش انجام گرفتن پژوهش‌های علمی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از نوبل پرایز، “آدام اسمیت”(Adam Smit) از سایت “نوبل پرایز” (nobelprize)، مصاحبه‌ای را با “چارلز رایس”(Charles Rice) از برندگان نوبل پزشکی 2020 انجام داد.

اسمیت: با چارلز رایس صحبت می‌کنم؟

رایس: بله.

اسمیت: بردن جایزه نوبل را به شما تبریک می‌گویم پروفسور.

رایس: من واقعا شگفت‌زده هستم. وقتی چنین تماسی را بدون این که انتظار آن را داشته باشید دریافت می‌کنید، نمی‌دانید که باید چه حرفی بزنید. این واقعا شگفت‌انگیز است. البته من در مورد حقیقت پژوهش صحبت نمی‌کنم زیرا هپاتیت مدت‌هاست که کشف شده و من و مایکل و هاروی را پیش از این به تعجب واداشته است. این پژوهش، لیاقت اعتبار بخشیدن را دارد. من باور دارم که این پژوهش، نماینده‌ای برای بررسی‌هایی است که ویروس‌شناسان تاکنون انجام داده‌اند و در این پژوهش نیز نقش داشته‌اند.

اسمیت: دیدن این زنجیره پژوهشی و انتقال اطلاعات گروه‌های گوناگون پژوهشگران به یکدیگر، واقعا زیباست.

رایس: بله. در واقع کار کردن با چنین جامعه‌ای، لذت‌بخش است. اعضای این جامعه در تقسیم ایده‌های خود با دیگران بسیار دست و دلباز بوده‌اند و این نتایج در نهایت، به ارائه داروهایی ختم شده‌اند که بسیار موثر هستند. ما هنوز برای اطمینان از این که همه با این داروها درمان می‌شوند، با چالش‌هایی رو به رو هستیم. به نظرم، این یک موفقیت برای همه گروه‌های علمی است و می‌تواند نمونه خوبی برای بررسی‌هایی باشد که در مورد همه‌گیری کروناویروس انجام می‌شوند و به گروه‌های پژوهشی که روی این ویروس کار می‌کنند، کمک کند. من امیدوارم که این پژوهش بتواند به کنترل همه‌گیری کروناویروس نیز کمک کند و به نظرم، تاثیر آن بر کنترل همه‌گیری، بسیار جالب خواهد بود.

اسمیت: به نظر می‌رسد که اخیرا در “دانشگاه راکفلر” در مورد این موضوع، بررسی‌های زیادی داشته‌اید.

رایس: بله همین طور است و به نظرم موضوع جالبی است؛ زیرا کروناویروس در حال حاضر و به خصوص برای ویروس‌شناسان، به یک اولویت تبدیل شده است. ما در همین هفته، مشغول آماده کردن مقالاتی هستیم که امیدواریم بتوانند اطلاعاتی در مورد برخی از جنبه‌های کروناویروس ارائه دهند. ما زمان زیادی را در این ماه، به بررسی کروناویروس اختصاص داده‌ایم. فعالیت‌هایی که در سراسر جهان در مورد کروناویروس انجام می‌شوند، واقعا نفس‌گیر هستند و روش انجام گرفتن فعالیت‌های علمی را تغییر می‌دهند و مشخص می‌کنند که اگر پژوهشگران با یکدیگر همکاری داشته باشند، می‌توانند چه کارهایی را انجام دهند.

اسمیت: به نظر می‌رسد که جایزه نوبل اغلب موجب حواس‌پرتی در مورد ادامه کار می‌شود و حدس می‌زنم توجه به این موضوع مخصوصا در مورد پژوهش شما مهم باشد.

رایس: بله. حدس من هم این است که دریافت نوبل اغلب موجب حواس‌پرتی در مورد پژوهش شده است. فکر می‌کنم باید یک ایمیل به گروه پژوهشی بفرستم و به آنها یادآوری کنم که کار بررسی را ادامه دهند.

اسمیت: شناسایی دوباره ویروس‌ها، یک پیشرفت برای همه ویروس‌شناسانی به شمار می‌رود که در سراسر جهان مشغول پژوهش هستند.

رایس: بله. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که کار خود را پس از دریافت جایزه نیز دنبال کنیم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید