کد خبر:10226
پ

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: برای واردات روغن خام و 4 نهاده دامی باید در 6 ماهه نخست سال 4.4 میلیارد دلار دریافت می کردیم اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ 3 میلیارد دلار تأمین شده است.

 

به گزارش  روزانه نیوز  به نقل از صدا و سیما، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما گفت: قرار شد بانک مرکزی 8 میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد و 1 میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی 9 میلیارد دلار در سال 99 است.

 

وی افزود: سهم واردات روغن خام و 4 قلم نهاده های دامی، شش و چهار دهم میلیارد دلار و سهم دارو دو و نیم میلیارد دلار و سهم کتاب دانش آموزی و نهاده های کشاورزی 100 میلیون دلار است.

 

کلامی گفت: برای واردات روغن خام و 4 نهاده دامی باید در 6 ماهه نخست سال 4.4 میلیارد دلار دریافت می کردیم اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ 3 میلیارد دلار تأمین شده است.

 

وی افزود: بقیه برای واردات گندم و چند قلم کالای اساسی که در فروردین و اردیبهشت وارد شد اختصاص یافته است و برای روغن خام و نهاده های دامی حدود 80 درصد کد تخصیص دریافت شده و از این مبلغ حدود 60 درصد کد تأمین گرفته است.

 

وی افزود: روند پر نوسان تأمین ارز ممکن است برنامه ها را دچار مشکل کند و 80 درصد مبلغ تخصیص یافته یک ماه زمان می خواهد که تبدیل به ریال شود.

 

کلامی گفت: اکنون روغن نباتی که واردات مواد اولیه آن ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفته است با قیمت مصوب در جامعه توزیع می شود./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید