کد خبر:10780
پ

نماینده مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که‌ «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، از اعتبارات کرونا تخصیص یافته است.

 

به گزارش روزانه نیوز علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و رنج و زحمت اقشار ضعیف جامعه، گفت: رانت خواری در روز روشن آنهم از کیسه ملت درحال رخ دادن است و به نظر می‌رسد، امروز برخی پول‌های کلان، بی‌حساب و کتاب جابجا می‌شود.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عضویت پر سر و صدای فرزند حسن روحانی در هیات علمی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه گزارش‌های خوبی از روابط و نسبت‌های فامیلی در دولت به گوش نمی‌رسد و پیگیری‌های بنده در این مدت کوتاه نمایندگی حکایت از مسئله‌ای پر ابهام در دانشکده مذکور دارد.

 

نظری افزود: در حالیکه  ۷ سال از فعالیت دولت آقای روحانی و تیم همراه شان می‌گذرد، با نهایت تاسف همچنان می‌بینیم که پروژه‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود اعتبار تخصیصی بر زمین مانده و اهتمامی نیز برای تکمیل این طرح‌های عمرانی وجود ندارد اما در کمال ناباوری وقتی پای نزدیکان آقای روحانی در میان باشد با چشم برهم زدنی اعتبارات کلان به سمت سوژه مورد نظر سرازیر می‌شود.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه پرده از یک معامله پر ابهام برداشت و گفت: در حالیکه صدها پروژه مشابه در شهرستان‌ها بر زمین مانده، چرا ظرف ۴۸ ساعت آنهم با مکاتبه مستقیم دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون رعایت سلسله مراتب اداری، مجوز برداشت مبلغ یکصد میلیارد تومان را برای خرید ملک مورد نظر دانشکده فوق الذکر از صندوق توسعه ملی صادر می‌‌شود.

 

نظری با اشاره به موارد مصرف اعتبار برداشت شده از محل صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا و تجهیز کادر درمان گفت: وقتی برای پروژه مورد نظر دانشگاه شهید بهشتی ردیف بودجه تعریف شده و اتفاقا این پروژه حدود ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، چطور ممکن است به یکباره یکصد میلیارد پول نقد در کمترین زمان ممکن بدون تشریفات خاص اداری برای خرید یک ملک هزینه شود، آیا در ساختار اداری کشور اتفاق مشابهی را سراغ دارید که بدون اطلاع وزارتخانه این حجم پول جابجا شود و وقتی که متوجه پیگیری‌های ما می‌شوند بلافاصله مسیر برداشت این اعتبار را از صندوق توسعه ملی به سمت اعتبارات خاص ریاست جمهوری تغییر دهند.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مردم با تمام مشکلات اقتصادی، با شرایط موجود کنار آمده‌اند اما سواستفاده از روابط و تبعیض برایشان قابل تحمل نیست.

 

نظری با اشاره به اعتبار تخصیص نیافته صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت افزود: آقای رئیس جمهور آنقدر با خانواده خود در دولت نامحرم است که وزیر بهداشت از بی تفاوتی محض وی به وضعیت بی پولی وزراتخانه لاجرم به افراد دیگر شکوه می‌کند اما رئیس جمهور، شوریده دل بیقرار دختر خود است.

 

نظری در پایان با اظهار گلایه از این مسائل پر ابهام خاطر نشان کرد: تمامی مدارک و شواهد دال بر چربیدن روابط نسبی بر ضوابط اداری موجود است و چنانچه در این خصوص شفاف سازی لازم صورت نگیرد زوایای دیگری از این رانت فامیلی را آشکار خواهم کرد./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید