کد خبر:11618
پ

وزیر کار در دهمین جلسه شورای ملی سالمندان، گفت: باید در احکام برنامه هفتم توسعه و نیز بودجه سال 1400 کشور منابعی برای سالمندان در نظر گرفته شود.

 

به گزارش  روزانه نیوز ، دهمین جلسه شورای ملی سالمندان، با موضوع «کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای ملی سالمندان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف 15 گانه در محل سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.

 

در این جلسه پیش نویس سند جامع بازنشستگان که با کمک و همکاری 15 دستگاه اجرایی انجام شده و وظایف و مسؤولیت‌های هر یک از این دستگاه‌ها را روشن کرده است به بحث گذاشته شد و موارد به تصویب اعضای جلسه رسید.

 

در این جلسه همچنین قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد پیش جلسه‌ای برای تهیه سند جامع سالمندان در روز یکشنبه برگزار شد و دستگاه‌های مختلف در آن شرکت کردند که تشکیل سه کارگروه امور رفاهی، اجتماعی و سلامت سالمندان در آن پیش بینی شد.

 

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه گفت: فصل یک مواد یک تا 6 که شامل تعریف اصطلاحات در مورد سالمندان است به تصویب برسد و ما امیدواریم با تصویب سند جامع سالمندان این سند به اجرا برسد و نه این که تبدیل به کتابچه‌ای شود که در قفسه‌ها نگهداری شود.

 

شریعتمداری همچنین گفت: باید در احکام برنامه هفتم توسعه و نیز بودجه سال 1400 کشور منابعی برای سالمندان در نظر گرفته شود.

 

 در این جلسه همچنین عنوان شد در حال حاضر حدود 10 درصد از جمعیت کشور یعنی 8.3 میلیون نفر به عنوان سالمند شناخته می‌شوند و تعداد 4 میلیون نفر به عنوان بازنشسته در کشور وجود دارد./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید