کد خبر:11623
پ

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: صنعت مس در رده صنایع سازگار با کم آبی قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در این صنعت بازیافت و به چرخه تولید باز می گردد.

 

به گزارش روزانه نیوز  به نقل از شرکت ملی صنایع مس ایران، سعدمحمدی در جلسه بازدید از مجتمع مس سونگون اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران انرژی‌های مورد نیاز خود یعنی آب و برق و … را خود تأمین می‌کند و صنعت مس در رده صنایع سازگار با کم آبی قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در این صنعت بازیافت و به چرخه تولید باز می‌گردد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست و به کارگیری تجهیزات و تکنولوژی‌هایی با بالاترین سطح استاندارد محیط زیستی جزو دغدغه‌های اصلی شرکت مس برای توسعه است، گفت: صیانت از محیط زیست اولویت اصلی ماست و شرکت مس با استناد به پروژه انتقال آب در دست اجرای خود، بیش از همه درک لازم از ارزش آب را دریافت کرده است از این رو در برداشت از آب‌های سطحی که در صورت وجود آب در پیت‌ها بر اثر بارش و … امکان معدنکاری نخواهد بود و بخش دوم آب‌های زیرزمینی است که باید مطالعات لازم علمی صورت گیرد و نباید با احتمالات در مورد آن تصمیم گیری و رفتار شود.

 

وی افزود: در دنیا برای معادن مسی که در نقاط کم آب و کویری واقع شده اند از تکنولوژی جدید فلوتاسیون استفاده می‌شود و در این فرایند با استفاده از متدهای علمی روز دنیا و با توجه به عایق بندی‌های این تکنولوژی امکان نفوذ کوچک‌ترین قطره‌ای به آب‌های زیر زمینی وجود ندارد و از این رو در جهت حفظ آب‌های زیرزمینی مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

سعدمحمدی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حوزه‌های اقتصاد و انرژی، گفت: بر اساس این پیشبینی‌ها که پایه علمی دارد در ۳۰ سال آینده نفت تنها ۱۳ درصد از انرژی جهان سهم خواهد داشت و این بدین معنی است که دنیای امروزی برای بقا و حضور در بازارهای رقابت جهانی بایستی در فکر انرژی جایگزین باشند.

 

وی افزود: در کنار این موضوع و بر پایه پیش بینی مؤسسات اقتصادی در ۱۰ سال آینده ۳۵ درصد خودروها برقی خواهند شد و تنها عنصری که می‌تواند در تکنولوژی الکتریسیته شکل بگیرد و جایگزینی هم برای آن پیش بینی نشده است مس است./ مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید