کد خبر:12206
پ

 بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 

به گزارش  روزانه نیوز  از خانه ملت، بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار روز یکشنبه –  ۲۷ مهرماه – کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

 

تعیین اولویت‌های کمیسیون حقوقی، انتخاب اعضای کارگروه‌ها، انتخاب دو نفر از اعضا و معرفی آنها به مجلس برای عضویت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون و معرفی آنها به مجلس برای عضویت در کارگروه برنامه های این کمیسیون در هفته پیش روست.

 

تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون و معرفی آنها به مجلس برای عضویت در شورای راهبری دادرسی الکترونیکی، بررسی لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل از دیگر برنامه های کمیسیون حقوقی و قضایی در هفته پیش رو است.

 

اعضای کمیسیون همچنین  بررسی طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) اعاده شده از شورای نگهبان، لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تأسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان (اعاده شده از شورای نگهبان) و انتخاب دو نفر از نمایندگان متقاضی و معرفی آنها به مجلس برای عضویت در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم  را در دستور کار دارند.

 

بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار کمیسیون فرهنگی

 

جمع بندی و ارائه گزارش طرح جمعیت و تعالی خانواده، بحث و بررسی پیرامون اولویت‌های کمیسیون با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه اصلاح بند ( ۱۶ ) ماده (۲ ) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح اصلاح بند (۲۹ ) ماده ( ۲ ) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد در دستور کار روز یکشنبه – ۲۷ مهرماه – کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

 

اعضای کمیسیون هم گزارش طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی را بررسی خواهند کرد./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید