کد خبر:12805
پ

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری در جریان است، گفت: هیچ شرایطی موجب نشد حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شود.

 

به گزارش  روزانه نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سفر به هرمزگان و در بازدید از بندر شهید‌‌ رجایی بیان کرد: همه فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در همه بنادر تجاری کشور بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: هیچ شرایطی موجب نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله ها فعال هستند.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی، فعالیت ها بی وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

 

راستاد تأکید کرد: باوجود تحریم ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور تحمیل شده و همچنین تلاش هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت های بندری صورت می گیرد، روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشورمان مناسب است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت ها و پروژه های توسعه ای در بنادر کشور با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از پروژه های توسعه‌ای تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی از این سرمایه گذاری ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

 

 رشد ٣۶ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

 

راستاد همچنین در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به روند مستمر و بی‌وقفه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر، تصریح کرد: بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی در هفت ماهه سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تخلیه شده است.

 

وی با اشاره به رشد ٣۶ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام(ره)، افزود: تمام فعالیت‌های عملیاتی در بندر امام(ره)؛ بدون وقفه در حال انجام است و ارائه خدمات به متقاضیان به صورت منظم صورت می‌گیرد.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روند فعالیت‌ها، ارائه خدمات  و ساخت و ساز پروژه‌‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی (ره)، بسیار مطلوب است.

 

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر خود به بندر امام خمینی(ره)، از پایانه‌ ریلی تخلیه و بارگیری غلات و انبارهای نگهداری کالاهای اساسی نیز بازدید کرد./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید