کد خبر:13844
پ

در حالی که خبر می رسید بانک گلدمن ساکس آمریکا توانسته برای بستن پرونده پولشویی خود در مالزی وزارت دادگستری آمریکا را با دو میلیارد دلار جریمه راضی کند اما حالا گویا این جریمه به سه میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

به گزارش  روزانه نیوز  به نقل از رویترز، بانک گلدمن ساکس آمریکا که به خاطر یک پولشویی بزرگ در مالزی مدت هاست که تحت محاکمه در چند مرجع قضایی از مالزی گرفته تا هنگ کنگ و آمریکا قرار دارد حالا مجبور است برای بسته شدن پرونده فقط در آمریکا حدود سه میلیارد دلار جریمه بپردازد.

 

اوایل این هفته گلدمن ساکس گفته بود که توانسته مقامات آمریکایی را با دو میلیارد دلار برای بستن پرونده این پولشویی راضی کند اما حالا این گروه می گوید جریمه به بیش از سه میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

گلدمن ساکس معتقد است که در سال 2012 و سه مورد عرضه اوراق قرضه برای صندوق توسعه مالزی 6 و نیم میلیارد دلار جذب سرمایه داشته و از محل این اقدام 600 میلیون دلار هم سود کرده است.

 

البته یکی از اتهامات گلدمن ساکس کلاهبرداری در فروش این اوراق بوده و یکی دیگر نیز سرپوش گذاشتن روی تخلفات مقامات بلند پایه مالزی از جمله نجیب رزاق نخست وزیر وقت این کشور است.

 

وی که به 12 سال زندان محکوم شده از پول به دست آمده برای خرید آثار هنری، خانه های لوکس و حتی قایق تفریحی استفاده کرده است.

 

دیروز هم مقامات بورس هنگ کنگ این بانک را 350 میلیون دلار به خاطر همین تخلف و رسوایی جریمه کرده اند و گفته اند شعبه گلدمن ساکس در هنگ کنگ نقش به سزایی در این تخلفات داشته است.

 

چند ماه پیش هم گلدمن ساکس با دولت کنونی مالزی توافق کرد تا در ازای 4 میلیارد دلار جریمه رضایت آنها را جلب کند./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید