کد خبر:14070
پ

جو بایدن در جریان مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه “سی‌بی‌اس” پخش شد، از قدرت ذهنی خود دفاع و به ترامپ حمله کرد.

 

به گزارش  روزانه نیوز  به نقل از هیل، “انکر نورا اُدونل” مجری، در این برنامه از بایدن درباره این ادعاها از سمت کارزار ترامپ که او از زوال عقل رنج می‌برد پرسید، اصطلاح پزشکی عمومی که برای علائمی نظیر از دست دادن حافظه تا ضعف توانایی‌های حل مسئله به کار می‌رود.

 

وی به بایدن گفت: تو ۷۸ سال داری و بعد از چهار سال، ۸۲ ساله خواهی بود. دونالد ترامپ می‌گوید تو زوال عقل داری و در حال بدتر شدن است.

 

بایدن در پاسخ به شوخی اظهار کرد: همان کسی که فکر کرده بود حمله یازده سپتامبر ۹/۱۱، حمله ۷/۱۱ بود، این‌ها را گفته؟ او درباره زوال عقل حرف می‌زند؟!

 

کارزار انتخاباتی ترامپ در ماه‌های اخیر، به دنبال بیان این بوده که ویدئوهایی که بارها بایدن را در حال صحبت کردن ناواضح نشان می‌دهد، شواهدی بر افت ذهنی معاون رئیس جمهور سابق تلقی می‌شود. کارزار بایدن در پاسخ، کارزار ترامپ را به جدی نگرفتن مشکل لکنت بایدن که از کودکی همراه او بوده متهم کرد.

 

 

وی ادامه داد: تمام چیزی که به مردم آمریکا می‌توانم بگویم این است که مرا تماشا کنید، ببینید چه کارهایی انجام داده‌ام و چه کارهایی قرار است انجام دهم. به من نگاه کنید. قدرت ذهنی و فیزیکی ما را مقایسه کنید. خوشحال می‌شوم در چنین مقایسه‌ای باشم.

 

 

بایدن که در صورت انتخاب در ۷۸ سالگی، پیرترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود، مکرراً انتقادها به چگونگی و رفتار خود از سمت کارزار ترامپ را رد کرده است. ترامپ خود پس از اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را در سن ۷۰ سالگی برد، پیرترین رئیس جمهور منتخب آمریکا تا زمان خود شد.

 

 

بایدن در ماه ژوئن اظهار کرد: آزمایش داده‌ام و مرتباً از من آزمایش گرفته می‌شود. همه کاری که باید انجام دهید این است که مرا تماشا کنید، و بی‌صبرانه منتظر مقایسه توانایی شناختی خودم با توانایی شناختی مردی که در مقابلش کاندیدا شده‌ام، هستم./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید