کد خبر:14299
پ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارتی بر بازار و سامانه های خرید و فروش فولاد ندارد.

 

به گزارش  روزانه نیوز  حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد اظهارداشت: در حال حاضر میزان تولید فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن است اما تقاضا برای آن نزدیک به ۱۲ میلیون تن است و این نشان می دهد که تناسبی بین تولید و مصرف فولاد در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این شرایط گرانی فولاد به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نشان دهنده سیاستگذاری های نادرست در این زمینه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عوارض گمرکی صفر برای صادرات فولاد نیز باعث نابسامانی در این بازار شده است و باید ساماندهی شود و از سوی دیگر فولاد به اندازه کافی در بازار بورس عرضه نمی شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیقی بر بازار و همچنین سامانه های خرید و فروش فولاد ندارد و از سوی دیگر بر معاملات خارج از بورس فولاد هم آن طور که باید و شاید نظارت نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه انتقال توزیع سود فولاد از ابتدای زنجیره به طول زنجیره تولید اهمیت زیادی دارد، اظهارداشت: اگر این مسئله محقق شود، قطعا بخشی از مشکلات از جمله خام فروشی این محصول کاهش پیدا می کند و علاوه بر این برای حل مشکلات بازار فولاد حذف مجوزهای کاغذی ضروری است.

وی تأکید کرد: سامانه تجارت و انبار باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد که قطعا این مسئله می تواند باعث مرتفع شدن بخشی از مشکلات در این حیطه شود./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید