کد خبر:14477
پ

تقریبا نیمی از تولید نفت و گاز خلیج مکزیکوی آمریکا روز سه شنبه در آستانه وقوع طوفان گرمسیری زتا تعطیل شد.

 

به گزارش  روزانه نیوز ، اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد تولید ۹۱۴ هزار و ۸۱۱ بشکه در روز نفت معادل ۴۹.۴۵ درصد و ۱۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی معادل ۵۵.۳۵ درصد تولید خلیج مکزیکو تعطیل شده است. حدود ۲۵ درصد از سکوهای فراساحلی این منطقه معادل ۱۵۷ تاسیسات تاکنون تخلیه شده اند.

 

شرکتهای شورون، شل، بریتیش پترولیوم، بی اچ پی، مورفی اویل و اکوئینور همگی تایید کردند که سکوهای فراساحلی و تولید را در آستانه نزدیک شدن طوفان گرمسیری زتا تعطیل کرده اند. شرکتهای شورون و بریتیش پترولیوم تقریبا همه سکوهای فراساحلی خود را تعطیل کردند.

 

تولید نفت و گاز خلیج مکزیکوی آمریکا در فصل طوفان آتلانتیک در سال ۲۰۲۰ بار دیگر مختل شده است. زتا بیست و هفتمین طوفان امسال است.

 

اوایل اکتبر طوفان دلتا باعث تعطیلی بیش از ۹۰ درصد از تولید ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت خلیج مکزیکو شد اما انتظار نمی رود زتا باعث تعطیلی کامل تولید شود. طوفانهایی شامل دلتا، بتا، سالی، مارکو، لورا، هانا و کریستوبال در اکتبر فعالیتهای تولید نفت و گاز این منطقه را مختل کردند. تولید فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا حدود ۱۷ درصد از تولید نفت و پنج درصد از تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل می دهد.

 

طوفان زتا در مسیر خود ممکن است ظرفیت پالایش ۲.۷ میلیون بشکه در روز را که در لوییزیانا واقع است، مختل کند. پالایشگاهها بر اساس طرحهای آمادگی و واکنش در برابر طوفان، به رصد وضعیت طوفان زتا ادامه می دهند. شرکت شل قصد دارد در طول طوفان به فعالیت پالایشگاهها و کارخانه های پتروشیمی خود در لوییزیانا و آلاباما ادامه دهد.

 

بر اساس گزارش پلاتس، منابع آگاه اظهار کردند تصمیم برای کاهش ظرفیت فعالیت یا تعطیلی با توجه به شدت، موقعیت و زمان وقوع طوفان در ۲۴ ساعت آینده گرفته خواهد شد.

 

پالایشگاه لیک چارلز شرکت سیتگو پترولیوم به دلیل صدماتی که در اوت بدنبال وقوع طوفان لورا دید، تعطیل مانده و پالایش الاینس فیلیپس ۶۶ در بل چیس لوییزیانا هم برای کارهای تعمیراتی تعطیل است/ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید