کد خبر:16028
پ

 فرمانده هوانیروز ارتش گفت :ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می شود.

 

 فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز آماده هستیم برای بالگردهای هر نیرو و سازمان و حتی کشورهای اسلامی دوست و برادر سامانه دید در شب نصب کنیم، افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشورهای اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است.

 

به گزارش روزانه نیوز امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» با اشاره به اینکه در بحث قطعه سازی توانستیم نهضت قطعه سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که بر روی بالگردها نصب شده است، اضافه کرد:  با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

 

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه طرف عراقی خیلی مایل بود که از قطعات ما خریداری کند و سامانه‌های دید در شب تولید کشورمان روی بالگردهای آنها نصب شود، ادامه داد: در تامین قطعات نیازی به واردات نداریم ‌و حتی می‌توانیم به کشورهای اسلامی و دوست کمک کنیم، و هوانیروز عراق اخیرا بازدیدی از هوانیروز ما داشتند و قرار شد ما هم بازدید متقابلی داشته باشیم.

 

امیر قربانی با اشاره به نصب سامانه‌ دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز گفت: یکی از کارهایی که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصین و خلبانان و پرسنل فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد و نصب سامانه دید در شب بر روی بالگردها و تست ‌آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود.

 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه زن هم افزود: امروز سامانه‌های نوین و به روزی که روی بالگردهای دنیا نصب است و روی بالگردهای هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیروهای مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم.

 

امیر قربانی با اشاره به اقدامات هوانیروز برای اورهال کردن بالگردها گفت: اورهال کردن بالگردها کار سنگینی بود که با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش و سلسله مراتب فرماندهی امروز به جایی رسیدیم که تمام تعمیرات بالگردها توسط متخصصین هوانیروز انجام می‌شود./ایرنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید