کد خبر:16226
پ

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های هواپیمایی از سقف طیف نرخی بلیت‌ها عبور نکردند و ما گزارشی مستند در این باره هم نداریم.

 

به گزارش روزانه نیوز محمد اسلامی در مراسم ورود 122 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل، در جمع خبرنگاران با اشاره قیمت بلیت هواپیما و جلساتی که در این باره در حال برگزاری است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کردیم در فروش صندلی هواپیما سقف 60 درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.

 

وی با بیان اینکه ما افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و فهرستی که طبق آن قرار بود تا 150 درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد، اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید اجازه دهند نرخ‌های ارز متعادل شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیر کف قیمتی رقابت می‌کردند که ما در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این موضوع را هم متوقف شد، ادامه داد:  اجازه تکرار پروازهای چارتر داده نمی شود و البته پروازهایی که متقاضی خودش مسافر آن پرواز را دارد و به مردم نمی‌فروشد و چارتر پذیرفته شده در دنیا است و وجود دارداما مشکل چارتر این بود که پروازهای برنامه‌ای، سلف‌خری می‌شد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ‌گذاری می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر برنمی‌گشت.

 

اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش قیمت خودرو و  ارز برگشت، گفت: باید دیگر قیمت‌ها هم که بی دلیل بالا رفته بودند و متأثر از عرضه و تقاضا نبودند، برگردد و اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.

 

وی  با اشاره به تغییر کیفیت قطارها و بهینه‌سازی آنها که از ابتدای سال 99 تاکنون 445 دستگاه انواع ناوگان داخلی وارد شبکه شده است، افزود:  سهم ریل در حمل کالا باید طبق برنامه به 30 درصد افزایش یابد؛ما اتصال 5 استان به شبکه ریلی را دنبال کردیم و 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400 افتتاح می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که حمل و نقل ریلی یکی از سامانه‌های ایمن حمل و نقل است، گفت: مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور همواره بر توسعه ظرفیت ریلی و کیفیت بخشی به حمل و نقل ریلی تأکید دارند و ما هم این موضوع را با اهتمام ویژه دنبال می‌کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشره به تأثیر کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت مسکن، اضهار داشت: از سال 97 تاکنون قیمت مسکن نظیر سایر کالاها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با ریزش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که با ارز افزایش قیمت داشته‌اند، برگردند اما متأسفانه چسبندگی قیمتی هم وجود دارد.

 

اسلامی با بیان اینکه ما در طرح اقدام ملی مسکن، جامعه هدف را مشخص کردیم، 436 هزار نفر واجد شرایط احصا شد که در حال اتصال به پروژه هستند و ما طرح اقدام ملی مسکن را ادامه می‌دهیم تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند، ادامه داد: سازندگان هم 80 درصد منابع مورد نیاز خود را در قالب تسهیلات از بانک‌ها دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که در این باره پرونده تشکیل شده و ساخت و سازها جریان یافته است.

 

وی اضافه کرد: در همه کالاها و خدمات تحولات تهاجمی روی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد که امیدواریم با نظارت و کنترل و تعامل همه قوا، کنترل قیمت‌ها انجام شود تا به شرایط پایدار برسیم.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در پایانه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی سامانه‌هایی که طبق آن مسافران مبتلا به کرونا مشخص می‌شود استفاده می‌شود و از ورود مسافرانی که تست مثبت کرونا دارند جلوگیری خواهد شد./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید