کد خبر:16229
پ

حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخل حدود ۱۴۰ گروه کالایی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخل حدود ۱۴۰ گروه کالایی در دستور کار این معاونت قرار دارد، گفت: برای حمایت از فناوری‌های تولید شده در جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و معاونت امور صنایع وزارت صمت با موضوعات مشخص و استراتژیک تدوین و اجرایی شود.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم‌اندیشی با رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی افزود: وزارت صمت مخالف واردات به صورت CBU (پیش ساخته) است و علاقه داریم با استفاده از ظرفیت فناورانه جهاددانشگاهی و مشارکت سرمایه‌گذاران، کسب و کارهای فناورانه با ارزش اقتصادی بالا را در کشور راه اندازی کنیم.

 

وی با بیان اینکه سیاست معاونت امور صنایع حمایت از ساخت داخل و بومی سازی محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور است، ادامه داد: بومی سازی مونولیت سرامیک کاتالیست خودرو به علت نیاز آتی کشور به این فناوری  از جهاد دانشگاهی حمایت کامل شود.

 

معاون امور صنایع با اشاره به خرید خارجی با توجه به ضرورت انتقال و بومی سازی فناوری اعلام آمادگی کرده اند تا جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فناور در کنار وزارت صمت انتقال و بومی سازی فناوری را انجام دهد، اضافه کرد:  استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ساخت داخل واگن مترو، دستور جلسه مشترک با شهرداری تهران، واگن سازی تهران، وزارت کشور و ستاد حمل و نقل، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی را داد تا برای تأمین واگن مورد نیاز کشور برنامه ریزی شود.

 

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات حمایتی برای استفاده محصولات فناورانه جهاددانشگاهی در داخل کشور، افزود: جهاد دانشگاهی با برنامه‌ریزی و حمایت دولت چندین طرح فناورانه که مشکل صنعت کشور نیز هست، در حال اجرا دارد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود ساخت تجهیزات زیادی توسط جهاد دانشگاهی، در حال حاضر این تجهیزات از شرکت‌های خارجی خریداری می‌شوند.، گفت: در این نشست بر استفاده از توانمندی‌های فناورانه جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات و نیازهای اساسی جامعه تاکید شد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه در زمینه تأمین مواد اولیه و تجهیزات خاص با توجه به فناور بودن جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر است، به اجرای پروژه‌های کاتالیست خودرو و سیستم رانش واگن مترو توسط جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: پروژه واگن ملی مترو تا بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا برای تأمین واگن‌های مورد نیاز خطوط متروی تهران می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور و جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

 

شایان ذکر است: بر اساس پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی در خصوص مدیریت زنجیره‌ی فناوری‌محصولات استراتژیک، صادقی نیارکی آمادگی وزارت صمت را برای اجرای مدیریت زنجیره فناوری چندین محصول استراتژیک با مشارکت جهاددانشگاهی اعلام کرد./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید