کد خبر:17212
پ

فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشرفت مراحل ساخت ناو اطلاعاتی شیراز خبر داد و گفت: این شناور که از ویژگی‌های خاصی برخودار است تا سال آینده به ناوگان نداجا ملحق خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» با تشریح آخرین وضعیت ساخت شناور اطلاعاتی شیراز افزود: ناو اطلاعاتی شیراز از قابلیت‌های لازم در حوزه شناسایی رادار، مخابرات، سونار و مدیریت انواع انتشارها در جنگ الکترومغناطیس برخوردار است. قابلیت‌هایی چون دانستن باند فرکانسی، شناخت انواع پارامترهای امواج راداری و رادیویی، دانستن سامانه‌های مخابراتی دشمن که در حوزه جنگ اطلاعاتی امر مهمی محسوب می شود، در این شناور پیش بینی شده است.

 

دریادار خانزادی با اشاره به توانمندی کارکنان باتجربه و جوان نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی به سطحی از توانمندی رسیده که قادر است بسیاری از نیازهای خود را در داخل و توسط متخصصان جوان و کاردان تأمین کند و این روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس در تمامی بخش‌های نیروی دریایی تسری یافته است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص مقدمات ساخت شناورهای تریماران اضافه کرد: ساخت این شناور که بیش از سه هزار تن وزن دارد و از قابلیت‌های تهاجمی خوبی برخوردار است در دستور کار نیروی دریایی قرار گرفته و طراحی‌های مفهومی و جزئی آن نیز انجام شده است و ان‌شاءالله برنامه ساخت آن به طور جدی در سال‌های آینده آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: کار ساخت سازه این شناور جدید که دارای ویژگی‌های خاصی است، به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال تجهیز سامانه‌های آن هستیم و پیش‌بینی کرده‌ایم این شناور جدید را تا سال آینده به ناوگان نیروی دریایی ملحق کنیم./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید