کد خبر:17619
پ

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه درخواست برای حذف شدن محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی خبر داد و گفت: با توجه به رعایت کردن همه پروتکل‌های بهداشتی صادر شده داخلی و بین‌المللی این درخواست را به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نپذیرد، ایرلاین‌ها همچنان آن را اجرایی می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز  ابوالقاسم جلالی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی همواره خود را ملزم به اجرای پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند و اگر این درخواست تایید نشود برای اجرای دقیق محدودیت ۶۰ درصدی نظارت لازم را انجام می‌دهیم، افزود: همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و اگر ایرلاینی در این زمینه کوتاهی کند نتنها برخورد لازم با آن‌ها از جمله لغو مجوز صورت خواهد گرفت بلکه نام آن‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: به غیر از این ابلاغیه، مصوبه دیگری نیز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای مسافران اعلام شد و آن اجباری شدن استعلام همه مردم برای انجام سفرهای هوایی، زمینی و دریایی با وسائل حمل و نقل عمومی در سامانه تعریف شده از سوی وزارت بهداشت است.

 

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با توجه به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مراجع بین‌المللی را رعایت کرده و بر اجرای درست آن‌ها از سوی ایرلاین‌ها نظارت می‌کنیم و درخواست داده‌ایم تا محدودیت ۶۰ درصد برای مسافرگیری در پروازها حذف شود تا شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت همه موارد و نکات بهداشتی ابلاغ شده، بتوانند وضعیت بهتری در زمینه جذب مسافر داشته باشند.

 

گفتنی است: چندی پیش ستاد ملی مقابله با کرونا با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد که در همه پروازهای داخلی باید تنها ۶۰ درصد ظرفیت کابین هواپیما مسافر پذیرش شود و فاصله‌گذاری اجتماعی در حین پرواز نیز رعایت شود. اما پیش از این ابلاغیه تنها دو ردیف آخر هواپیما برای بیماران احتمالی خالی نگه داشته می‌شد./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید