کد خبر:17664
پ

ثبت‌نام متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا از امروز ۴ آذرماه  آغاز شد و تا ۱۱ آذرماه ادامه دارد و همچنین سرپرستان خانوار باید کد ملی خود را با سیم‌کارتی که به نام خودشان است، به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

به گزارش روزانه نیوز سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دولت قصد دارد علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض طی 4 ماه باقیمانده از سال، به 29.7 میلیون نفر هم تسهیلات کرونایی خانوار پرداخت کند.

 

شمس با بیان اینکه برای ثبت‌نام باید سرپرست خانوار کد ملی خود را از طریق سیم‌کارتی که به نام خودش است، به سرشماره ۶۳۶۹ بفرستد، ادامه داد: همه سرپرستان خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند متقاضی این وام باشند و کد ملی خود را ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام از امروز آغاز شده است و تا سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه به‌مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی جدید که تا پایان آذر پرداخت می‌شود و تسهیلات یک میلیون تومانی فروردین ماه امسال از محل یارانه ماهانه خانوار کسر می‌شود.

 

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای حدود 30 میلیون نفر در قالب 11 میلیون خانوار ایرانی یارانه کمک معیشتی و تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود، افزود: کمک بلاعوض ماهانه تا مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا پایان سال به مدت 4 ماه به سرپرست خانوارها پرداخت می‌شود و تعداد اعضای خانوار نیز با توجه به زمان پرداخت وام، یعنی اول فروردین سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

 

شمس اضافه کرد: شرایط برای تقاضای تسهیلات یک میلیون تومانی جدید این گونه است که اولا سرپرست خانوار درآمدی نداشته باشد، ثانیا در فروردین ماه امسال متقاضی تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بوده باشد و هیچ  گونه درآمدی نیز از دستگاه‌های دولتی و یا سازمان‌های زیر مجموعه دولت نداشته باشد و بیمه پرداز تأمین اجتماعی نیز نباشد.

 

گفتنی است: طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسانی که هیچ گونه درآمدی ندارند یعنی حقوق‌بگیر دولت و شرکت‌های عمومی وابسته به دولت نیستند و همچنین بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی نبوده و یا دریافت‌کننده مستمری هستند از صندوق بازنشستگی کشوری و یا سایر صندوق‌های بازنشستگی  کشور نیستند یعنی درآمد ثابت ندارند، این افراد که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند به عنوان هدف در این مرحله مورد توجه قرار گرفته و قرار است با پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی از آنها حمایت شود./فارس

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید